اهم اخبار

مقدمات خرید تضمینی دام آغاز شد/ تولید گوشت توسط عشایر به ۳۰۰ هزار تن می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک گفت: هم اکنون مقدمات خرید تضمینی دام به تعداد محدود در استان فارس انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دام اظهار کرد: مقدمات خرید تضمینی دام از دامدار شروع شده که با توجه به مباحث استان‌ها پیش بینی کرده‌ایم که خرید هر چه سریع‌تر صورت بگیرد.

او افزود: هم اکنون در استان فارس مقدمات خرید به تعداد محدود انجام شده و پشتیبانی امور دام دلیل تاخیر در خرید را ظرفیت محدود کشتارگاهی استان‌ها اعلام کرده است.

خرم قیمت کنونی هر کیلو بره در بازار را ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، میش را ۲۷ تا ۳۴ هزار تومان و بزغاله را ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک ادامه داد: با اتخاذ تدابیر وزارت جهاد برای تامین دام پیش بینی می‌شود که ۳۰۰ هزار تن از گوشت مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایر تامین شود.

این مقام‌مسئول در پایان با اشاره به تاثیر خشکسالی در تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش ظرفیت مراتع در صورت تامین صد درصد نهاده‌های دامی هم قیمت تمام شده بالا می‌رود‌.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *