ممنوعیت واردات بن سای از اول اسفند ماه / امسال افزایش قیمت گل و گیاه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: از اول اسفند ماه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که واردات بن سای ممنوع است و با متولیان آن برخورد جدی می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه از ۴-۵ ماه پیش واردات گل بامبو و بن سای ممنوع شده است اذعان کرد:بن سای و بامبو به صورت قاچاق وارد بازار ایران می شود.

اکبر شاهرخی با اشاره به اینکه سه نوع گل از قبیل لاکی بامبو، ارکیده دندلیون و کاکتوس‌های زینتی از طریق قاچاق به بازارهای کشور راه پیدا کرده است گفت:بازرسان اصناف و جهاد کشاورزی  در تلاش هستند که متولیان ورود این گیاهان را شناسایی کرده و دستگیر کنند.

به گفته وی از اول اسفند ماه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که واردات بن سای ممنوع است و با متولیان آن برخورد جدی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج این در حالی است که دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از اجرای طرح جمع‌ آوری انواع بن‌سای و لاکی‌بامبو از سطح فروشگاه‌ها و گل‌فروشی‌های تهران در ۱۱ شهریور خبر داده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به اینکه این گیاهان قاچاق است افزود: متاسفانه بن سای و بامبو قیمت مشخصی ندارد.

شاهرخی تصریح کرد: هر شاخه گل رز هلندی در بازار ۱۲ هزار تومان بفروش می رسد و امسال افزایش قیمت گل و گیاه نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج که برخی از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی خبر از صادرات گل و گیاه ایرانی می دهند اذعان کرد: امسال صادرات گل نداشتیم و علت آن نبود زیر ساخت های لازم (از جمله نبود گلخانه های مجهز و بالا بودن قیمت سوخت و انرژی) بوده است که برای اطمینان از جواب این سوال می توانید به سامانه صادراتی گمرک مراجعه کنید.