اهم اخبار

مهدی کریمی تفرشی عنوان کرد: تحول اقتصادی در سایه صنایع کوچک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات گفت: توجه به صنایع کوچک و متوسط از نمونه راهکارهایست که با اتکای به این حوزه می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.

به گزارش اگروفودنیوز ، دکترمهدی کریمی تفرشی در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد ایران در سال های اخیر با فراز و فرود های فراوانی مواجه بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: شرایط نامناسب اقتصادی بر فضای تولید و صنعت کشور بی تاثیر نبوده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات گفت: وضعیت تولید و صنعت کشور بسته به شرایط و نوسانات اقتصادی همواره متغیر بوده است.

وی در ادامه افزود: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ واحد مستقر در شهرک های صنعتی کشور در فاصله سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ به دلائل مختلف منجمله کمبود نقدینگی، عدم تامین به موقع مواد اولیه و اختلاف با شرکا ورشکسته یا تعطیل شدند.

کریمی تفرشی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط جای می گیرد، اظهارداشت: سهم عمده اقتصاد کشور به صنایع مزبور اختصاص دارد که اهمیت این بخش از صنعت در دستیابی به رشد اقتصادی دو چندان می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط از راهکارهای کلیدی رفع معضل بیکاری در کشور است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن جوانان و نائب رئیس انجمن علوم فناوری و غلات افزود: صنایع کوچک و متوسط در ایران بر خلاف سایر ممالک پیشرفته جهان از حمایت کمتری برخوردارند.

مدیرعامل صنایع غذایی گلها تصریح کرد: در قانون حمایت های زیادی در راستای توسعه و تقویت صنایع کوچک و متوسط تعریف شده ولی در مرحله اجرا جای این حمایت ها به شدت خالی است.

کریمی تفرشی گفت: صنایع کوچک و متوسط امروز با چالش های مختلفی از قبیل رکود اقتصادی، افت و خیزهای نرخ ارز، کمبود نقدینگی، تورم، موانع واردات و صادرات، استهلاک ماشین آلات خطوط تولید، شرایط متغیر آب و هوایی و کمبود زیر ساخت های کشاورزی، بالابودن قیمت مواد اولیه و غیره مواجهند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که چرخ صنایع کوچک و متوسط روان تر از هر زمان دیگری بچرخد چرا که این نوع صنایع موتور محرک و اساس رشد و توسعه اقتصادی و توسعه پایدار در هر کشوری هستند.

شخصیت سال صنعت غذا در سال ۹۴ یادآورشد: کشورهای پیشرفته جهان به دلیل مزیت ها و قابلیت‌های بسیار زیاد صنایع کوچک و متوسط و همینطور نقش آفرینی برجسته در اقتصاد همواره از این نوع صنایع به معنای واقعی کلمه حمایت بعمل می آورند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *