اهم اخبار

مهندس محسن احتشام خبر داد: حمایت قاطع شورای ملی زعفران از اقداماتی که باعث شفافیت بازار،منصفانه شدن قیمت زعفران و جلوگیری از خام فروشی در راستای کمک به کشاورزان،صادرکنندگان و ارز آوری می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای ملی زعفران  در گفتگو با پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی گفت: خواسته دیرینه ما منصفانه کردن قیمت زعفران به نفع کشاورزان زحمتکش زعفران کار هست اگر سازمان تعاون روستایی این مهم را اجرایی کند اتفاق بسیار خوبی برای زعفران کاران و منافع ملی ما در ارز آوری و توسعه اقتصادی هست و ما هم با این کار خوب همراه هستیم و بسیار استقبال می کنیم .

اما با ساده اندیشی تحقق این مهم کار راحتی نخواهد بود و نیاز به برنامه ریزی و طرح ریزی استراتژیک بازار و بازاریابی دارد .

به گزارش اگروفودنیوز،رئیس شورای ملی زعفران افزود :مدیریت بر فرایند صادرات زعفران و صدور کارت اهلیت در کنار کارت بازرگانی و هم چنین اجرای استراتژی هایی که در طرح جهش تولید و صادرات  زعفران توسط شورای ملی زعفران تبیین شده است، می تواند هم قیمت زعفران را به نفع کشاورزان زحمتکش زعفرانکار منصفانه کند و هم اسباب برگشت ارز حاصل از صادرات این محصول استراتژیک را بهتر  به چرخه اقتصادی فراهم سازد .

مهندس احتشام افزود : با افزایش نرخ ارز باید کشاورز زعفرانکار سود ببرد در صورتیکه متاسفانه این چنین نیست این مهم باید مدیریت شود،منصفانه شدن قیمت زعفران خواسته  همه دست اندرکاران تولید و صادرات از جمله  کشاورزان. صادر کنندگان و همچنین مسئولین محترم هست . اما این مهم با طرح ریزی و برنامه ریزی اجرای درست و کننرل و نظارت تشکل های بخش خصوصی و دولتی می تواند محقق شود

 رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: شورای ملی زعفران سال ها ست که تلاش می‌کند قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه گردد و با ارتفا کیفیت آن، حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت گردد زیرا تولید برای تولید نیست تولید برای مصرف هست و باید با ارتقا کیفیت، حقوق مصرف کننده نیز حفظ گردد . هم چنین با ایجاد کانالهای توزیع در سراسر جهان زعفران با قیمت منصفانه به دست مصرف کننده نیز برسد .

برند ملی زعفران

محسن احشام افزود : شورای ملی زعفران  از هر اقدامی در راستای شفافیت بازار زعفران  منصفانه شدن قیمت زعفران،حمایت از صنعت زعفران و صادرکنندگان متعهد زعفران و سرمایه گذاری های انجام شده برای ایجاد اشتغال جلوگیری از خام فروشی و ارزاوری و اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی در راستای برند سازی و جایگاه یابی برند ملی زعفران که به ثبت رسیده است حمایت می‌کند و با تمام توان در کنار دیگر متولیان امر ایفای نقش خواهد نمود .

وی در پایان گفت : کارت اهلیت به معنای تخصصی شدن فرایند صادرات در بازار رقابتی امروز و عصر بازاریابی و فروش است .سیاست ها  خط مشی ها و روش های درست اهداف و چشم انداز زعفران ایران را قادر خواهند بود تحقق بخشند،با فعالیت های غیر علمی و سنتی و عمومی قادر نخواهیم بود و کار را باید به اهل کارش سپرد .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *