اهم اخبار

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران :کشاورزی ارگانیک بیماریها را درو می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: ما باید به سمت کشت ارگانیک رفته و مصرف سموم شیمیایی را از دستور کار حذف کنیم، زیرا علت بروز بیشتر بیماری ها از جمله سرطان مصرف سموم شیمایی است.

احمد فتح اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور به یک سری زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی که پایه و اساس تغذیه و صنایع تبدیلی بوده، برمیگردد که در ایران وجود ندارد، اظهار کرد: امنیت غذایی به برخی عواملی زیرساختی بر می‌گردد که متاسفانه در بخش کشاورزی که پایه و اساس تغذیه و صنایع تبدیلی بوده مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه کشت در ایران معمولا به صورت سنتی انجام می شود که معضلی برای جامعه ایران بوده است، تصریح کرد: سرانه مصرف آب نسبت به کشور های دیگر بیشتر و برداشت در هکتار پایین است بنابراین ما باید به سوی کشت صنعتی گرایش پیدا کنیم تا بتوانیم کالای ارزان تر و باکیفیت تری به مصرف کننده ارائه شود.

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه تولید در کشور ما جانمایی نشده است، افزود: به عنوان مثال چغندر و گوجه فرنگی در جای خود کاشته نمی شود. اگر محصولات را با توجه به گرایش بومی منطقه بکاریم، قطعا برداشت ما در هکتار زیاد خواهد بود. با حمایت های دولت و ورود کارشناسان به صورت تخصصی در کاشت محصولات به کشاورز کمک می کند تا هزینه کاشت بیشتر از خرید نباشد و در عین حالی که محصول بیشتر و با کیفیت تری برداشت می کند.

فتح اللهی با بیان اینکه برنج با توجه به این که نیاز به آب زیاد دارد در خطه شمال کشور کاشت می شود، افزود: چون ما مشکل واردات را داشته و دولت بی رویه وارد می‌کند، در نتیجه در شمال، کشاورزان ضرر کرده و از آن طرف چون کم کاشته می شود قیمت محصول بالا می‌رود. کشاورزی که پیاز در زمین خود می کارد، با توجه به قیمت برنج اقدام به کاشت آن کرده و با نداشتن آگاهی از این کار و زمین مناسب کیفیت خوبی از برنج را ارائه نمی‌دهد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *