اهم اخبار

نایب رئیس شورای ملی زعفران: صادرات زعفران ۲۸ درصد افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامرضا میری گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا میری از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۴۷ میلیون تومان، زعفران پوشال ۵۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۵۵ میلیون تومان، زعفران نگین ۵۷ تا ۶۴ میلیون تومان، سرگل ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان و سوپر نگین ۶۵ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به کاهش ۵۰ درصدی تولید زعفران، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

میری ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که اگر میزان صادرات زعفران همانند سال قبل باشد، با کاهش عرضه و نوسان قیمت روبرو می شویم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران از رشد ۲۸ درصدی صادرات زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار میزان صادرات از مهرماه سال گذشته تا مهرامسال به ۲۸۶ تن رسیده است.

او با بیان اینکه موانع صادرات زعفران همچنان پابرجاست، افزود: از مقامات تقاضا داریم که به موضوع رفع موانع رسیدگی کنند چراکه از سال ۹۷ تا این مقطع تنها در سال ۹۹ نرخ پایه گمرکی با نرخ فروش همخوانی داشته است، در مابقی سال ها ۴۰ تا ۶۰ درصد اختلاف دارد.

میری گفت: از متولیان امر تقاضا داریم که به این امر رسیدگی کنند تا صادرکننده در بازارهای جهانی بتواند حضور داشته باشد، در غیراین صورت قاچاق رونق می یابد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *