اهم اخبار

نتیجه تحقیقات جدید درباره انتقال کرونا از طریق مواد غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی، بسته بندی آنها یا توزیع مواد غذایی منبع یا روش انتقال کروناویروس باشد، وجود ندارد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، کارشناسان کمیسیون بین المللی مشخصات میکروبیولوژیکی مواد غذایی (ICMSF) در این رابطه به بررسی شواهد موجود در مورد احتمال انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها پرداخته و دریافتند که این احتمال بسیار کم است.

آنان اظهار داشتند: گرچه ممکن است فردی مواد غذایی آلوده به کروناویروس را مصرف کند و از این طریق مبتلا شود اما هرگز چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است. با این حال هنوز هم بر رعایت موارد بهداشتی مربوط به مواد غذایی تاکید می شود.

یافته های این محققان مشابه با گزارش کارشناسانِ سازمان غذا و داروی آمریکاست که نشان داد خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از طریق مواد غذایی یا بسته بندی آنها تقریبا وجود ندارد.

در گزارش این کمیسیون آمده است: تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی، بسته بندی آنها یا توزیع مواد غذایی منبع یا روش انتقال کروناویروس باشد، وجود ندارد. هیچ ماده غذایی نباید به عنوان عامل خطر یا حامل کروناویروس در نظر گرفته شود.

سرویس خبری: علمی و تغذیه و سلامت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *