اهم اخبار

ندیمی تاکید کرد:فاسدشدن گندم نتیجه نگاه غیرتخصصی به حوزه کشاورزی/خلاء صنایع‌تبدیلی‌کارآمد موجب هدررفت فرآروده‌های کشاورزی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت کشاورزی در کشور رویکرد علمی ندارد،گفت: فاسد شدن گندم نشانه سوله‌داری غیرتخصصی است.

 

ابوذر ندیمی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره  فاسدشدن گندم در سوله ها،خاطرنشان کرد:  نگاه حوزه بازرگانی به سوله داری محصولات کشاورزی تخصصی نیست؛زیرا بسیاری از افرادی که وظیفه انبارکردن گندم  را  برعهده  دارند اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارند.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم غربالگری مناسب سلامت بهداشتی محصول را به زیر سوال می‌برد، گفت:  جاسازی حشرات موذی در محصولات قاچاق کشاورزی فرضیه ای ممکن است که اگر ثابت شود سلامت مردم  به  خطر می‌افتد.

 

معافیت مالیاتی نباید سبب بی‌توجهی به هزینه‌های تولیددر صنعت کشاورزی شود

ندیمی  افزود: صنعت کشاورزی از معافیت کلی مالیاتی بهره مند است؛اما این معافیت نباید سبب شود با بی‌توجهی هزینه‌های تولید از بین برود.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، ادامه داد: حذف مالیات از صنعت کشاورزی تنها برای ارتقای امنیت غذایی کشور طراحی شده است واز همین رو باید مسئولان کشاورزی به این صنعت نگاه تخصصی داشته باشند تا به سادگی هزینه‌های تولید  از جمله معافیت مالیاتی و یارانه  که صرف محصول می شوند، هدر نرود.

 وی ادامه داد: امنیت غذایی کشور با  بی‌توجهی به غربالگری  امکان پذیر نیست؛زیرا ما شاهد سیستم تخصصی در زمینه غربالگری درمحصولات کشاورزی  نیستیم.

 عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خلاء صنایع تبدیلی کارآمد موجب هدر رفت فرآروده های کشاورزی می‌شود، یادآورشد: فاسدشدن  محصولات کشاورزی  بهانه‌های نظیر گرمی هوا،عدم تطابق محصول با شرایط محیطی،نقل و انتقال نامناسب و بسته بندی ناکارآمد  را می توان در عدم نگاه تخصصی به صنعت کشاورزی دید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،”سید رضا نورانی”رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران می گوید: مدتی پیش اخباری مبنی بر فاسد شدن و خراب شدن گندم در فضای مجازی منتشر شده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که برای هیچ‌کدام از سیلوهای دولتی این مشکل به وجود نیامده است و برای گندم‌هایی که در سیلوهای دولتی نگه‌داری می‌شوند خرابی و فسادی رخ نداده است.

سیدرضا نورانی افزود:دو مورد از سیلوها در بخش خصوصی دچار این فساد شده‌اند و مسئولین باید پیگیری کنند تا مشخص شود که آیا برای این موضوع عمدی در کار بوده  یا سهوی صورت گرفته است.ما الان نمی‌توانیم قضاوت کنیم و بگوییم که جه مشکلی به وجود آمده، اما آن جه مستلزم است این است که گندم از آن دسته محصولاتی است که رزق و روزی مردم به آن وابسته است بنابراین باید در نگهداری این نعمت الهی کاملا کوشا بود./

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *