اهم اخبار

هزار گواهی حلال برای کالاهای ایرانی صادر شد

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از صدور هزار تاییدیه استفاده از نشان حلال برای محصولات و کالاهای ایرانی طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، احسان ساده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این سازمان علاوه بر استانداردسازی کالاها با توجه به گردش مالی تجارت محصولات حلال در سطح جهان در تلاش برای سرعت بخشی به صدور تاییدیه حلال به منظور توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی از دیگر برنامه های سازمان ملی استاندارد به ایجاد جایزه کیفیت در بین کشورهای اسلامی مانند جایزه بین‌اللملی اشاره کرد و گفت: طرح‌های اولیه این جایزه ارائه شده است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش استاندارد در رشد تولید خاطرنشان کرد: حرکت به سمت بازارهای صادراتی و ارزآوری برای کشور در گرو رعایت استانداردهای بین‌المللی و تولید محصول با کیفیت است.

وی با بیان اینکه باید در عرصه بین‌المللی و بازارهای جهانی به جایگاه خوبی برسیم گفت: استانداردسازی و کیفی‌سازی کالاهای ایرانی سبب مقبولیت در بازارهای جهانی می‌شود.

ساده بر استانداردسازی خدمات نیز تاکید کرد و گفت: زمانی که مقبولیت کالاها و خدمات برای مشتریان فراهم شود باعث تکرار استفاده از آنها می‌شود بنابراین استانداردسازی خدمات نیز در اولویت سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

وی با تشریح فرآیندهای استاندارد در زمینه ارزیابی و تایید صلاحیت‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصول قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برای رعایت نشدن استانداردهای اجباری جرم‌انگاری شده در دوره جدید مدیریت، تمرکز این سازمان بر بخش‌های مغفول مانده از قانون تقویت نظام استاندارد است.

در این آیین “مهدی شهرکی” به عنوان مدیرکل استاندارد استان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات “فرهاد بهمنی” مدیرکل پیشین قدردانی شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. سید جلیل انوری says:

    یا سلام.یعنی تا حالا هر چی مصرف می‌شده حرام بوده ؟؟ الان حلال شده ؟؟ و کدام نهاد بین‌المللی تایید میکنه وقتی که ما هنوز اختلاف نظر بین مذاهب اسلامی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *