اهم اخبار

هشدار نسبت به گرسنه ماندن مرغ‌ها!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گفت: مرغداران با مشکلات عدیده در تامین ذرت و سویا حتی با قیمت نجومی دست به گریبان شده اند و برخی مرغداری‌ها در تامین خوراک مرغ با مشکل مواجه شده‌اند و مرغ‌ها گرسنه مانده‌اند.

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات و معضلات صنعت مرغداری اظهار کرد: وضعیت تولیدکنندگان در بخش تولیدات دامی نیز مناسب نیست.

وی با اشاره به افزایش مجدد قیمت نهاده‌های تولید و شیطنت‌ها در ارسال محموله ها به واحدهای مرغداری با قیمت غیر متعارف، خاطرنشان‌ کرد: این امر ضمن تهدید جدی ثبات تولید و سود اندوزی کلان برخی از واردکنندگان که انحصار واردات نهاده های دامی را با ابزار مختلف در کنترل خود دارند، باعث شده مرغداران با مشکلات عدیده در تامین ذرت و سویا حتی با قیمت نجومی دست به گریبان شوند و مرغ های واحدهای مرغداری گرسنه بمانند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: در این میان شرکت پشتیبانی امور دام در ذخیره‌سازی نهاده ها و تزریق به موقع آن به بازار  ایراداتی دارد و توزیع قطره‌چکانی و معدود  انجام داده که با این روند نمی‌توان انتظار داشت مشکل تامین نهاده‌ها در کوتاه مدت برطرف شود.

وی تصریح کرد:با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم تأمین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری به قیمت مناسب، واقعی و متناسب با حجم مورد نیاز باید تمهیدات لازم را برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز و برگرداندن قیمت ها به نرخ واقعی و برخورد با عوامل برهم زننده نظم بازار صورت گیرد.

اسدالله نژاد گفت: بدیهی است عدم اقدام فوری برای رفع بحران تامین و گرانی نهاده ها برای مرغدارانی که مرغ هایشان گرسنه مانده و در خطر و بحران هستند یا توان ریسک جوجه ریزی را ندارند، عواقب بدی به همراه داشته و حداقل بازار مرغ در ماه مبارک رمضان را با نوسان قیمت مواجه خواهد کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *