اهم اخبار

همزمان با هفته صنعت و معدن،بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته های اصلاح شده کشور وابسته به گروه صنعتی و پژوهشی زر افتتاح شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بزرگترین کارخانه تولید انواع نشاسته‌های اصلاح شده کشور با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار البرز و جمعی از مسوولین در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بهره‌ برداری رسید.


به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی از روابط عمومی گروه صنعتی و پژوهشی زر، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این افتتاحیه اظهار داشت: گروه صنعتی و پژوهشی ” زر ” برای راه اندازی این کارخانه ۳۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که راه اندازی آن ظرف ۶ ماه از ابتدا تا انتها، منحصر به فرد بوده و جزء یکی از افتخارات کشور است.


همچنین راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی مانع از خروج ۲۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد و کشور را از واردات نشاسته اصلاح شده بی نیاز خواهد نمود.
محمد مهدی برادران ضمن تبریک هفته صنعت و معدن به همه صنعتگران و حامیان تولید ملی گفت: خوشبختانه در این ایام پروژه‌های زیادی در سطح کشور افتتاح می‌شود که نشانگر این است که عزم صنعتگران برای تولید و صادرات بیشتر و ارتقاء کیفیت محصولات و کمیت کالاها جزم شده است.


بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز اظهار داشت: این کارخانه دانش بنیان یکی از بزرگترین واحدهای تولید محصولات نشاسته و ” مالتودکسترین” (نوعی نشاسته بهبود یافته) در غرب آسیاست.


مرتضی سلطانی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه، ۸۲ هزار تن انواع نشاسته های اصلاح شده و “مالتودکسترین” برای مصارف غذایی، دارویی و صنعتی است.
وی افزود: نشاسته اصلاح شده پایه ۷۰ نوع محصول بوده و محصولات این کارخانه در تولید داروها، طعم دهنده‌ها، مکمل های غذایی، دارویی و ورزشی، غذای کودک، نوشیدنی‌، بستنی، سس، مواد لبنی، فرآوری نان و شیرینی، صنایع نساجی، کاغذسازی، چسب، صنایع سلولزی و بهداشتی و روان کننده‌های حفاری چاه نفت کاربرد دارد.
رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: به زودی ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات نشاسته‌های اصلاح شده نیز آغاز می‌شود.
وی در پایان افزود: عشق، همدلی و توسعه تولید تنها راه نجات عزت و آبروی سرزمین ما است و بنده معتقدم زمانی که دیواری بین مسوولین و تولید کننده نباشد سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در کشورمان صف خواهند کشید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *