اهم اخبار

همکاری‌های مشترک کشاورزی ایران با کشورهای حوزه دریای بالتیک توسعه می یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، از توسعه بسترهای همکاری‌های مشترک کشاورزی با کشورهای حوزه دریای بالتیک خبر داد. [/heading]

همکاری‌های مشترک کشاورزی ایران با کشورهای حوزه دریای بالتیک توسعه می یابد

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، هومن فتحی در حاشیه نشست با سفیر لتونی در خصوص ملاقات‌های صورت گرفته با دیگر کشور‌ها برای توسعه همکاری‌های مشترک کشاورزی گفت: خوشبختانه با تدابیری که دولت اتخاذ کرده و گشایش بسیار خوبی که در عرصه روابط خارجی حاصل شده است، می‌توان با بهره‌برداری مناسب از این ملاقات‌ها در جهت ارتقای شاخص‌های مختلف بخش کشاورزی و همکاری‌های مشترک با کشور‌ها در جهت اهداف ترسیم شده وزارت جهاد کشاورزی گام برداشت.

وی افزود: در این راستا رایزنی‌های گسترده‌ای با کلیه کشورهایی که می‌توانند در ابعادی از بخش کشاورزی با ما همکاری کنند، آغاز شده است که امیدواریم این مذاکرات، رایزنی‌ها و ملاقات‌ها به تامین بخشی از منافع کشاورزی چه در عرصه تجارت و چه در عرصه مسائل فنی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و… منتهی شود.

فتحی خاطرنشان کرد: در این بین، کشورهای بالتیک عموما دارای مشخصه‌های بسیار خوبی هستند که از جمله می‌توان به بهره‌برداری خوب از تکنولوژی و فناوری در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر اشاره کرد.

به گفته وی، این کشور‌ها به طور بالقوه بازارهای بسیار خوبی برای بخشی از محصولات کشورمان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا، فعالیت‌های بسیار خوبی با کشور فنلاند آغاز شده است و تبادل هیات‌های مناسبی را داشته‌ایم و در اسفند ماه سال جاری نیز سفر وزیر کشاورزی فنلاند به ایران را خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با کشور همسایه لتونی، یعنی لیتوانی نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم ضمن آنکه وزیر کشاورزی لیتوانی در نمایشگاه دام و طیور امسال کشورمان شرکت داشتند.

به گفته وی، با سایر کشور‌ها همچون لهستان در حیطه مسائل فناوری و تکنولوژی صحبت کرده و تبادل هیات داشته‌ایم که در این راستا نیز رئیس سازمان حفظ نباتات از لهستان بازدید کردند.

این مسوول اظهار امیدواری کرد با آغاز این روابط، درک و شناخت متقابل بخش‌های کشاورزی را با این کشور‌ها ایجاد کنیم تا بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور ما و کشور هدف بتوانند در مسیر درست وارد همکاری شوند و ما نیز در بخش کشاورزی در سطح دولتی اهداف خود را در عرصه تحقیقات، تبادل تجربیات، رفع نیازهای تکنولوژی، بحث سرمایه‌گذاری و.. با جهت‌گیری مناسب پیگیری می‌کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *