اهم اخبار

همکاری دو استاد ایرانی با فائو برای تألیف کتاب

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

۲ عضو هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در تألیف کتاب سازمان فائو، (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) مشارکت و همکاری موثری داشتند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، آرمین توحیدی و  مجتبی زاغری، از اعضای هیأت علمی گروه علوم دامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، با عضویت در کمیته ۲۶ نفره تألیف کتاب اثرات زیست محیطی افزودنی‌های خوراکی در زنجیره تأمین دام که توسط سازمان فائو منتشر شده، در تدوین بخش آنزیم‌ها، فایتوبیوتیک‌ها، ایونوفرها، مهارکننده‌های متان و پروبیوتیک‌ها مشارکت و همکاری مؤثری داشتند.

آقای دکتر زاغری که به نمایندگی از انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در کمیته ۲۶ نفره تدوین این کتاب حضور داشتند نقش پررنگی در تدوین بخش آنزیم ها علی الخصوص آنزیم فیتاز داشتند.

هدف از تألیف این کتاب، کاهش اثرات زیست محیطی ساخت و مصرف افزودنی‌های خوراک دام بر محیط زیست است. در این دستورالعمل معیارهای مختلف اثرات زیست محیطی از صفر تا صد مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین موضوعاتی نظیر، تأثیر کارخانه‌های تولیدکننده افزودنی‌های خوراک دام در محیط زیست، نقش حمل و نقل در مصرف انرژی، تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییرات زیست بوم، مدنظر محققان برجسته کشورهای مطرح در حوزه دامپروری و محیط زیست قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد. سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد. این سازمان از مرکز فائو و از طریق شبکه جهانی بالغ بر حدود ۹۰ اداره برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند. هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است. مبارزه با سوءتغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف از دیگر اهداف فائو است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه را در جهان افزایش داده ‌است.

مساعدت به کشورهای در حال توسعه با در اختیار گذاشتن امکانات فنی، کمک به دولت‌ها برای تعیین خط مشی و مشاوره در برنامه‌ریزی، جمع‌آوری، بررسی و انتشار اطلاعات و فعالیت به عنوان محلی برای تبادل نظر و گردهمایی ملت‌های فقیر و غنی با شرایط برابر از دیگر اهداف اصلی فائو است.

فائو به اعضای خود شامل اتحادیه اروپا و ۱۸۳ کشور خدماتی ارائه می‌دهد و در این راه با هزاران همراه در سرتاسر جهان، از سازمان‌های جامعه مدنی مانند گروه‌های کشاورزان و سازمان‌های بشر دوستانه تا دیگر موسسات ملل متحد، بانک‌های توسعه و بخش خصوصی، همکاری می‌کند.

مقر این سازمان در شهر رم کشور ایتالیا واقع شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *