اهم اخبار

واردات مرغ زنده به چین آزاد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چین واردات مرغ و جوجه زنده از آمریکا را که پنج سال پیش در پی شیوع آنفولانزای مرغی ممنوع شده بود، آزاد کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ پکن تجارت پرندگان پرورشی با آمریکا را از سال ۲۰۱۵ به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی در این کشور ممنوع اعلام کرده بود اما در نوامبر سال ۲۰۱۹ در راستای اعطای یک امتیاز به آمریکا پیش از انعقاد قرارداد تجاری، ممنوعیت واردات گوشت مرغ را حذف کرد.

اکنون وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرده است که این کشور اجازه می‌دهد پرندگان زنده هم وارد شوند.

ارزش واردات مرغ زنده از آمریکا در سال ۲۰۱۳ به ۳۸.۷ میلیون دلار رسید و تحت الشعاع تجارت محصولات دیگری مانند پای مرغ قرار گرفت. با این حال ممنوعیت واردات مرغ زنده روی تولیدکنندگان چین تاثیر قابل توجهی داشت زیرا نیاز به پر کردن مجدد موجودی خود داشتند.

یکی از مقامات انجمن مرغ چین اظهار کرد که گشایش واردات پرندگان زنده بخشی از قرارداد تجاری با آمریکا است.

شرکتهای آمریکایی تولیدشان را در نقاط دیگر مانند نیوزیلند افزایش داده اند تا تقاضای چین را تامین کنند.

چین دومین تولیدکننده بزرگ مرغ در جهان است و تولیدش را برای جبران کمبود عرضه گوشت خوک که در نتیجه شیوع اپیدمی آنفولانزا روی داد، بالا برده است. اما قیمتها در هفته‌های اخیر به دلیل اقدامات پکن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که جان بیش از ۱۷۰۰ نفر را گرفته، کاهش پیدا کرده است.

محدودیت جابجایی دام زنده و تعطیلات طولانی سال نو در بسیار از نقاط این کشور، زنجیره تامین را فلج کرده و کشاورزان را با موجودی بزرگی از پرندگان و تخم مرغ مواجه ساخته و همزمان تقاضا به دلیل تعطیلی رستورانها و غذاخوریها افت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کانتینرهای پای مرغ منجمد از آمریکا هم با مشکلات لجستیکی روبرو شده‌اند زیرا به دلیل عدم ظرفیت کافی چین برای ذخیره کردن محموله‌های بیشتر، ناچار شده‌اند از مقصد برنامه‌ریزی شده برگردند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *