اهم اخبار

واردات ۱۴ هزار تن ماهی تون در ۹ ماهه امسال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از واردات ۱۴ هزار تن ماهی تون در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان سال جاری این رقم ماده اولیه کنسرو ماهی به ۲۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، عباس مختاری آبکناری در نشست خبری «همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان» با بیان اینکه در سال‌های اخیر واردات ماهی تون در بحث تخصیص ارز و سقف واردات دچار مشکل شده بود، اظهار داشت: واردات ماهی تون در هیچ دوره‌ای ممنوع یا محدود نبوده تا جایی که در برخی سال‌ها حتی بیش از ۵۰ هزار تن هم واردات داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه طی دو تا سه سال اخیر میزان واردات ماهی تون ۱۰ هزار تن در سال بوده است، افزود: امسال واردات ماهی تون با سقف ۲۰ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.

افت صادرات کنسرو ماهی تون در سال جاری

وی تصریح کرد: در هشت‌ماهه امسال ۲ هزار و ۴۱۱ تن کنسرو ماهی تون به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده، که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۹۴۳ تن به ارزش هشت میلیون دلار بوده است.

مختاری آبکناری گفت: طبق آمار فائو میزان تولید و صید جهانی تون ماهیان ۷.۸ میلیون تن بوده که از نظر وزنی ۷ درصد جهانی و از نظر ارزش ۸ درصد صید جهانی است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری سازمان شیلات با بیان اینکه در ایران طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع تون ماهیان صید شد، ادامه داد: بیش از ۱۳۶ واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۷۸۳ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور داریم‌، البته برآوردها نشان می‌دهد که سرانه مصرف کنسرو ماهی در کشور حدود یک کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *