اهم اخبار

کاوه زرگران: خوانساری می‌تواند اعتماد بخش خصوصی به وزارت صنعت را برگرداند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: مهم‌ترین اصلی که روحانی باید در دولت دوازدهم در نظر داشته باشد این است که تلاش کند میانگین سنی افراد حاضر در کابینه به میزان قابل توجهی پایین بیاید. در دولت یازدهم در بسیاری از مواقع ما شاهد بودیم که برخی وزرا به دلیل کهولت سن نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند.

کاوه زرگران، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم گفت: تا کنون اسامی مطرح شده همچون آقایان ویسه، نوروززاده و خوانساری همگی افراد توانمندی هستند و من از نزدیک با آنها افتخار آشنایی را داشته‌ام.

کاوه زرگران ادامه داد: اما مهم‌ترین اصلی که روحانی باید در دولت دوازدهم در نظر داشته باشد این است که تلاش کند میانگین سنی افراد حاضر در کابینه به میزان قابل توجهی پایین بیاید. در دولت یازدهم در بسیاری از مواقع ما شاهد بودیم که برخی وزرا به دلیل کهولت سن نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: وزیری که باید برای این بخش انتخاب شود باید به بخش خصوصی اعتقاد داشته باشد و برای واگذاری امور به آنها اعتماد کند. این در حالی است که اخیراً بخش‌نامه‌هایی تصویب و ابلاغ شده که برخلاف خصوصی‌سازی و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی است و امیدواریم در دولت بعدی این بخش‌نامه‌ها لغو شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تصریح کرد: همانطور که آقای روحانی گفتند ایشان رئیس جمهور همه مردم هستند و مردم نیز امروز انتظار دارند که وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند. یکی از ابزارهای بهبود وضعیت اقتصادی انتخاب کابینه قوی است و امیدواریم که همانطور که قبلاً آقای روحانی قول دادند که از بخش خصوصی در کابینه استفاده کنند شاهد حضور قوی مدیران غیر دولتی در کابینه دوازدهم باشیم.

زرگران در پایان تصریح کرد: مسعود خوانساری با توجه به سوابق دولتی و خصوصی که دارد و حضور وی در راس تشکل بخش خصوصی می‌تواند گزینه مناسبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. امروز که شعار خروج دولت از اقتصاد و تقویت بخش خصوصی دیده می‌شود حضور شخصی مانند خوانساری که بخش خصوصی به آن اعتماد دارد و توانایی مدیریتی خود را بارها نشان داده، برای وزارت صنعت مناسب به نظر می‌رسد و امیدوارم ایشان این مسئولیت را قبول کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *