اهم اخبار

وزیر تعاون: افزایش ۳ برابری دام مولد در مجموعه صنایع شیر گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر تعاون در رشت، با اشاره به شکل گیری چرخه تولید لبنیات در گیلان از کشاورزی تا دامپروری، اضافه کرد: در یک بازه زمانی دو ساله ظرفیت مجموعه کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) از حیث دام مولد سه برابر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از واحد کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) در گیلان، با بیان اینکه رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم؛ رشد تولید» نامگذاری فرمودند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم در عرصه مهار تورم و هم در عرصه رشد تولید ماموریت دارد.

وی با اشاره به هدف گذاری وزارت تعاون در بخش رشد تولید، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، کلیه شرکت ها و موسسات حوزه تعاون در سال جاری رشد بالغ بر ۱۰ درصدی را تجربه خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات حوزه شیر، گوشت و لبنیات در اختیار مجموعه های صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی است، عنوان کرد: طرح توسعه مجموعه دامداری ها در کلان کشور در دستور کار سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

مرتضوی با اشاره به شکل گیری چرخه تولید لبنیات در گیلان از کشاورزی تا دامپروری، اضافه کرد: طبق گزارش های واصله، در یک بازه زمانی دو ساله ظرفیت مجموعه کشت و صنعت صنایع شیر ایران از حیث دام مولد سه برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ظرفیت تولید شیر در این مجموعه به بیش از ۶۰ تن خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بخشی از نیاز صنایع لبنیات گیلان به شیر تامین می شود؛ همچنین با تاکید استاندار گیلان، بنگاه های کوچک دامداری استان فعال می شود تا بخش دیگری از نیاز این مجموعه به شیر را از طریق مردم تامین کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *