اهم اخبار

وزیر جدید صمت باید از ورود تنش‌های اضافی به اقتصاد و تولید جلوگیری کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به اینکه باید از ورود تنش های اضافی به اقتصاد و تولید حراست شود، گفت: با جلوگیری از تنش ها می توانیم به دوره ای سهل در اقتصاد کشور برسیم.

محمدرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد ایران، وزارتخانه و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید از ورود هرگونه تنش اضافی به اقتصاد و تولید حراست و جلوگیری کند، افزود: اگر بتوانیم در کنار هم تنش ها و استرس‌های سازمان ها، شرکت های تولیدی و موسسات را به حداقل برسانیم و در واقع با دکترینی مشخص، در دوره کوتاه سه تا چهار ماه از بخش های مختلف اقتصاد کشور استرس‌زدایی کنیم، فکر می کنیم به یک دوران سهل و آسون در حوزه اقتصادی، تولید و تجارت می رسیم.

به گفته وی، باید تلاش کنیم تا استرس اضافی به بخش های مختلف اقتصاد ایران خصوصا به بخش تولید وارد نشود که لازمه آن این است که هماهنگی های لازم را با NGOها و سازمان های مردم نهاد در حوزه صنعت و تولید داشته باشنیم و اگر قرار است، تصمیم گرفته شود حتما با مشورت بخش های خصوصی کشور باشد.

مرتضوی درباره انتخاب مدرس خیابانی به عنوان وزیر صمت نیز گفت: ایشان هم تجربیات خوبی دارند و هم بخشهای مختلف وزارتخانه فعالیت داشته اند و من فکر می کنم رای خوبی هم در مجلس شورای اسلامی خواهند آورد.

وی ادامه داد: از همه مهم تر این است که باید توجه داشت در این زمان کم و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی توان کار بلند مدتی انجام داد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران تاکید کرد: ایشان باید تمام توان و امکانات خود در وزارتخانه را به کار ببندد تا از ورود تنش اضافی به سازمان های اجتماعی، تولیدی و سازمان های اقتصادی جلوگیری کند و فکر میکنم ایشان این موضوع را می دانند و اشراف لازم در حوزه تنظیم بازار دارند.

وی افزود: مدرس خیابانی در موسسات مختلف و معاونت های مختلف کار کرده و برای این دوره بسیار سخت پیش رو انتخاب مناسبی خواهد بود و بهتر است که ایشان به فعالیت خود در پست وزارت ادامه دهد و قدم های محکم تری را در حوزه مسئولت خود بردارد.

مرتضوی با اشاره به اینکه حرف هایی نیز برای گفتن داریم، گفت: اصل حرف ما این است که هیچ تصمیمی در شرایط فعلی بدون مشورت با بخش خصوصی گرفته نشود.

وی ادامه داد: در دوره کرونا این بخش خصوصی ایران بود که قفسه های غذا، مواد بهداشتی و شوینده را پر کرد و توانست کشور را از این بلای بزرگ نجات دهد تا مانند کشورهای دیگر دچار قفسه های خالی نشویم، این همت بخش خصوصی بود.

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت: هر زمان و در هر دوره ای چه در زمان جنگ، چه در زمان اپیدمی و  چه دوره های سخت اقتصادی، بخش خصوصی کشور بیشتر به بازی گرفته شده است، دولت و حاکمیت نتیجه بهتری دریافت کرده است.

به گفته وی، مدرس خیابانی ارتباط موثر و محکمی را با بخش خصوصی دارد و این ارتباط با بخش صنعت برقرار است و ما توانستیم حرف های خود را به ایشان بزنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *