اهم اخبار

وزیر جهادکشاورزی: چهارمحال و بختیاری یکی از قطبهای تامین امنیت غذایی کشور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ساداتی‌نژاد در جریان سفر خود به شهرستان فارسان به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطبهای تامین امنیت غذایی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان سیدالشهدای فارسان در جمع خبرنگاران افزود: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی و دامداری دارد و یکی از قطب تامین امنیت غذایی کشور به خصوص در حوزه دامداری و دامپروری است که در این سفر یک بسته۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان پیشنهاد شده است که در شورای اداری استان با حضور رییس جمهور به تصویب خواهد رسید.

به گفته وی، این میزان اعتبار برای رفع مسایل و مشکلات حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات، شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان، توسعه دیم، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مباحث مربوط به آبخیرداری اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این استان آزمایشگاه طبیعی آبخیزداری کشور است، گفت: رفع مشکلات و مسایل حوزه کشاورزی در این سفر مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

ساداتی‌نژاد افزود: اعتبار پیش‌بینی شده در بخش کشاورزی استان در سفر هیات دولت به دلیل ظرفیت‌های حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات استان نسبت به سایر استانها از سطح بالاتری برخوردار است.

وزیر جهادکشاورزی: چهارمحال و بختیاری یکی از قطبهای تامین امنیت غذایی کشور است

وی به بازدید خود از طرح سدبابا حیدر و بیمارستان سیدالشهدای فارسان اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر۱۴ سال است که نیمه‌تمام مانده و در این سفر برای تکمیل و خط انتقال آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که با تخصیص این اعتبار، این طرح در سالجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نماینده تام الاختیار رییس جمهور در سفر استانی افزود: با اجرایی شدن این طرح مشکلات آب شرب مردم این شهرستان و کشاورزان برطرف خواهد شد.

ساداتی‌نژاد به تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان سیدالشهدای فارسان به عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر مردم شهرستان، مردم شهرستان‌های اطراف و همچنین عشایر نیز از خدمات این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه و تجیهز بیمارستان فارسان با پیشرفت ۲۵ تا ۳۰ درصد بیش از ۶۳ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل و بهسازی نیاز است.

از روز گذشته تعدادی از معاونان وزرا به‌‎عنوان نمایندگان تام‌‎الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

در بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم، اعتباراتی برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تصویب می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *