اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: رسانه‌ها در اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت نقش حیاتی دارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ساداتی نژاد گفت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که با حضور معاونین وزیر، نمایندگان شرکت‌های خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد افزود: اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نقش رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی در موفقیت اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال بسیار مهم و حیاتی است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: لازم است برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

وی با بیان این که کاشت درخت یک رسالت اجتماعی است، گفت: مسوولیت اجرای این طرح تنها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی نیست و تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این طرح ما را همراهی کنند.

وی افزود: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای کاشت درخت آمادگی لازم را داشته باشند.

ساداتی نژاد در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، ستاد رسیدگی به امور مساجد، ستاد نماز جمعه، ارتش و سپاه برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور تاکید کرد.

۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای کاشت درخت

در این جلسه، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن عرصه برای تشکیل بوستان‌های روستایی را دارد.

عباسعلی نوبخت ادامه داد: با توجه به تاکید کنوانسیون تغییر اقلیم برای نهال‌کاری تا سال ۲۰۳۰، از صاحبان صنایع و معاون برای شرکت در این طرح دعوت می‌کنیم.

وی گفت: ۳.۵ میلیون هکتار عرصه مناسب برای اجرای طرح داریم و نهالستان‌ها برای تامین نهال مورد نیاز صاحبان صنایع آمادگی کامل دارند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *