اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: سالانه باید ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری در کشور اجرا شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سید جواد ساداتی نژاد گفت: سالانه باید ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری اجرا شود تا عملیات آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز باقی مانده کشور زودتر تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ ساداتی نژاد گفت: حدود ۱۳۵ میلیون هکتار حوزه های آبخیز در کشور است که طی سال های گذشته ۳۵ میلیون هکتار آبخیزداری شده و ۹۰ میلیون هکتار باقی مانده است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، اگر عملیات آبخیزداری طبق روال جاری در قانون بودجه یعنی سالانه ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون هکتار صورت بگیرد، تکمیل اراضی باقی مانده زمان طولانی حدود ۴۵ سال طول خواهد کشید. بنابراین باید سالانه  ۱۰ میلیون هکتار  عملیات آبخیزداری کنیم تا این اراضی ظرف ۱۰ سال تکمیل شود.

او می گوید: برای این کار نیاز به قانون داریم و ما طی دو هفته آینده لایحه جامع آبخیزداری را به هیات دولت ارائه خواهیم داد. در این لایحه به همگرایی و هم‌افزایی دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای عملیات آبخیزداری پرداخته می شود و لازم است رهیافت جدید با مقیاس بیشتر در حوزه آبخیزداری کشور انجام گیرد.

ساداتی نژاد گفت: برای تامین مالی این طرح، هزینه هایی که  الان سالانه در بحران ها  برای جبران خسارت ها صرف می کنیم، می تواند کمک کند. در کنار آن  مشارکت های مردمی هم استفاده خواهد شد.

وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است لایحه قانون آبخیزداری را با قید فوریت تدوین و تا دو هفته آینده به هیات دولت ارائه دهد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *