اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی: سه تا شش ماه تنفس در بازپرداخت وام‌های قبلی دامداران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جواد ساداتی نژاد تاکید کرد: برای وام‌های قبلی دامداران، سه تا شش ماه تنفس برای حفظ این صنعت در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه با اتحادیه دامداران کشور، گفت: تامین سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌های دامی از خواسته‌های اتحادیه دامداران کشور بوده که در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در راستای حذف ارز ترجیحی برای دامداری‌های صنعتی بزرگ تسهیلات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: همچنین برای دامداری‌های متوسط نیز صندوق دامپروری با دریافت تسهیلات از بانک عامل، توزیع نهاده‌ها را انجام خواهند داد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، برای دامداران کوچک‌مقیاس نیز “دامدار کارت” در نظر گرفته شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به حفظ سامانه بازارگاه پس از حذف ارز ترجیحی به درخواست دامداران، تصریح کرد: نهاده‌ها از گمرک خارج نمی‌شود مگر این که در بازارگاه عرضه شود و مانند بورس شفاف عمل می‌شود.

وی با اشاره به درخواست دامداران در خصوص اهمال وام‌های قبلی در این حوزه، خاطرنشان کرد: برای وام‌های قبلی دامداران، سه تا شش ماه تنفس برای حفظ این صنعت در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه واگذاری امور به اتحادیه‌ها و تشکل‌ها نیز با گذر از زمان عملیاتی خواهد شد، ابراز داشت: در صورت ایجاد اعتماد دوطرفه از بازار خارج می‌شویم و کل بازار به اتحادیه واگذار می‌شود.

به گفته ساداتی‌نژاد، با حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش بهره‌وری در صنعت دام و طیور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا یارانه بهره‌وری داشته باشیم، عنوان کرد: با یارانه بهره‌وری صنعت دام و طیور تولیدش حفظ می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *