اهم اخبار

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد شدید از تداوم نظام قیمت‌گذاری: بساط سازمان حمایت را جمع کنید!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]زیر راه و شهرسازی با انتقاد شدید از تداوم نظام قیمت‌گذاری در اقتصاد ایران تاکید کرد: باید با داشتن یک شهامت بسیار بزرگ در برنامه ششم توسعه، برای همیشه بساط سازمان‌هایی مانند سازمان حمایت و دیگر نهادهایی که قیمت‌گذاری را پیگیری می‌کنند، جمع شود.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در مراسم بزرگداشت هفته حمل‌ونقل با بیان اینکه تداوم نظام قیمت‌گذاری در اقتصاد ایران ناشی از یک نگاه سوسیالیستی و مارکسیستی است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه امام راحل در نامه خود به رهبر وقت شوروی رسماً اعلام کردند نظام سوسیالیستی و مارکسیستی به تاریخ پیوسته هنوز در کشور ما کسانی هستند که می‌خواهند با استفاده از رژیم قیمت‌گذاری اقتصاد کشور را مدیریت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اوضاع را مدیریت کرد، تاکید کرد: عده‌ای از دوستان تصور می‌کنند که می‌توانند با کردن دست‌هایشان در جیب مردم و با دادن پُز حمایت از مصرف‌کننده اقتصاد را مدیریت کنند. در شرایطی که این موضوع صحت نداشته و نتیجه عملکرد آنها در این سال‌ها مشخص است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه از برنامه نخست توسعه تاکنون تاکیدی ۲۵ ساله در لغو نظام قیمت‌گذاری صورت گرفته اما هنوز ما درگیر قیمت‌گذاری دولتی هستیم و مشکلات ما ادامه دارد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ توسعه ریلی در ایران عنوان کرد: قطعا ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم توسعه کشور بدون توسعه ریلی اتفاق بیفتد. از این رو وزارت راه تلاش کرده با پیگیری این مساله راه‌آهن را به اولویت دولت تبدیل کند.

آخوندی افزود: اتفاقات مثبتی که در طول این مدت برای راه‌آهن افتاده از جمله توجه ویژه به قطارهای حومه‌ای به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع راه‌آهن بهبود یافته است. البته ما برای عبور از مشکلات نیاز به یک عزم راسخ و صبری طولانی داریم که امیدواریم اتفاق بیفتد.

آخوندی با بیان اینکه ایران از نظر جغرافیایی در چهارراه اصلی جهان قرار گرفته عنوان کرد: از این رو کشورهای شمالی مانند روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان علاقه دارند که به راه‌آهن ایران متصل شوند و از سوی دیگر نیز کشورهایی مانند چین و ترکیه خواهان اتصال به آسیای شرقی و اروپا هستند.

وی با بیان اینکه جهان منتظر نمی‌ماند که ما تصمیم بگیریم، تصریح کرد: ما در طول سال‌های گذشته شک‌ها و تردیدهایی داشته‌ایم که برای کشور ضرراتی جبران‌ناپذیر به وجود آورده است. ما امروز هزینه بی‌تدبیری‌های گذشته را می‌دهیم و اگر امروز تصمیم نگیریم فردا دیر خواهد شد.

آخوندی خاطرنشان کرد: قطعا رویکرد و هدف اصلی ما توسعه کشور است و این موضوع جز با به وجود آوردن شرایط رقابتی سالم ایجاد نمی‌شود. دولت قطعاً حمایت‌های خود را انجام خواهد داد اما این بخش خصوصی و فعالان عرصه هستند که باید گام اصلی را بردارند.

 

تلگرام

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *