اهم اخبار

وزیر کشاورزی باید درباره ارزهای یارانه‌ای پاسخگو باشد/ مردم از لحاظ تغذیه در شرایط مناسبی قرار ندارند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک کارشناس کشاورزی اظهار داشت: آقای وزیر باید بدانند که ایشان دیگر رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیستند؛ باید حرف‌های اجرایی بزنند و به مردم درباره ارز یارانه‌ای که از بیت المال صرف می‌شود پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ هدایت اصغری با اشاره به وضعیت تولید تخم مرغ گفت: حال که وظایف بخش کشاورزی بطور کامل به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و آقای ساداتی نژاد که خود مدافع انتقال وظایف به وزارت جهادکشاورزی بود باید بتواند بازار مرغ و تخم مرغ را تامین و تنظیم کند. به نحوی که اثر دیدگاه‌های ایشان که خود مسئول اجرای کار هم هست در بازار نمود داشته باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی بازار مرغ و تخم مرغ و جوجه یکروزه شرایط به سامانی ندارد و بسیار آشفته است و وزیر جهاد کشاورزی باید برای این شرایط فکر و چاره‌ای بیاندیشند و پاسخگو باشد، اگر ایشان نتواند بازار مرغ و تخم‌مرغ را تامین و تنظیم کند اولین نتیجه این خواهد بود که آقای وزیر تئوریسین خوبی هستند و در عرصه عمل باید چاره‌ای برای خود کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه مردم به دولت سیزدهم دل بسته‌اند خاطر نشان کرد: آقای وزیر باید بدانند که ایشان دیگر رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیستند؛ باید حرف‌های اجرایی بزنند و به مردم درباره ارز یارانه‌ای که از بیت المال صرف می‌شود پاسخگو باشند. امیدوارم که آقای وزیر بتوانند برای ۷۶۰۰ تن گوشت و مرغ و۳۰۰۰ تن تخم مرغ استحصالی در روز هم بازار را تامین کنند و هم تنظیم. به نحوی که یارانه‌های صرف شده هدر نرود و در نهایت هم تولید کننده راضی باشد وهم مصرف کننده و اثر عملکرد دولت سیزدهم که مردم امید زیادی به این دولت ومخصوصا شخص آقای رئیسی بعنوان رئیس جمهور بسته‌اند به سر سفره مردم برسد و خدای ناکرده عملکرد وزارت جهادکشاورزی که بیشترین نمود را سر سفره مردم دارد باعث ناامیدی ونارضایتی مردم نشود.

اصغری تاکید کرد: مردم در شرایط کرونایی از لحاظ تغذیه در شرایط مناسبی قرار ندارند، تعداد بیماران کرونایی نیز بسیار زیاد است. مردم حداقل باید بدن‌ سالم و قوی داشته باشند تا بتوانند در مقابل این ویروس جان سالم به در ببرند اما شرایط به گونه‌ای است که دیگر حتی تخم مرغ هم نمی‌توانند بخرند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *