اهم اخبار

وقتی دلالان خرما را به قیمت کاه می‌خرند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از ورود دلالان به بازار خرما گفت: در حالی که دولت برای خرید هر کیلوگرم خرما قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان را اعلام کرده اما دلالان به دنبال خرید خرما با نرخی حدود ۶ هزار تومان هستند که برابر با قیمت کاه است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ مسعود اسدی با اشاره به ورود دلالان به بازار خرید خرما اظهار کرد: دولت باید خیلی زودتر از آنچه اتفاق افتاد، نرخ خرید خرما را تعیین می‌کرد تا دلالان نتوانند نخلداران را تحت فشار قرار دهند و به بازار خرید خرما ورود کنند.

وی افزود: تعلل دولت در بحث اعلام نرخ خرید خرما از نخلداران و همچنین تعلل در بحث آماده سازی زیرساخت‌های خرید این محصول، باعث شد تا دلالان در بازار خرما ورود کنند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با اشاره به پرداخت وجه خرید خرما به نخلداران گفت: وقتی خرما از نخلداران خریداری می‌شود باید وجه آن پرداخت شود اما تاکنون اعتبار لازم از سوی وزارت کشاورزی به تعاون روستایی تخصیص داده نشده است.

اسدی عنوان کرد: تا به امروز بودجه‌ای برای خرید خرما به استان ابلاغ نشده است و انتظار داریم به سرعت این اتفاق انجام شود زیرا در فصل خرید خرما قرار داریم و باید وقتی خرما از نخلدار خریداری می‌شود، وجه آن به سرعت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نخلداران مثل سنوات گذشته تحت ظلم دلالان قرار گرفته‌اند، افزود: تبانی دلالان در بازار خرما باعث شده است تا این دلالان، خرما را با نرخ بسیار پایین‌تری و هم قیمت با کاه از نخلداران خریداری کنند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: در حالی که قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای خرید خرما از سوی دولت اعلام شده، دلالان به دنبال خرید خرما با نرخی حدود ۶ هزار تومان هستند که برابر با قیمت کاه است.

اسدی عنوان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا به این مساله ورود کنند. همچنین نمایندگان پیگیر این مساله باشند که بودجه لازم برای خرید خرما به استان تخصیص داده شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *