اهم اخبار

پایش هوشمندانه زمین‌های کشاورزی با نرم‌افزار دانش‌بنیان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نرم‌افزاری با کمک فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید شد که امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را برای کشاورزان فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا وکشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری؛ این نرم افزار دستیار هوشمند کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌برداری از دانش کارشناسان کشاورزی، ابزاری فراهم کرده است تا با پایش مراحل کاشت، داشت و برداشت ارتقای بهره وری، کاهش هزینه و افزایش میزان تولید، فروش محصول با قیمت واقعی، عملکرد مزرعه و درآمد بالاتری برای کشاورز فراهم شود.

این نرم افزار با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد. این محصول توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این محصول از طریق یکپارچگی خدمات و تسهیل دسترسی به بازارهای مختلف از طریق امکان خرید و فروش آنلاین، گامی مؤثر در تغییر کشاورزی معیشتی به کشاورزی صنعتی و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود.

نرم‌افزار “جالیزان” وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ را با پیام‌‍‌های در حساب کاربری کشاورز که بر گوشی او نصب شده نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی، عملکرد آن و غیره را یادآور می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *