اهم اخبار

پرداخت بدون محدودیت خط اعتباری مکانیزاسیون

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: از سال گذشته به کشاورزان این نوید را دادیم که خط اعتباری مکانیزاسیون با سود ارزان قیمت بدون محدودیت این تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهیدی‌فر معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در مراسم برداشت مکانیزه برنج همزمان با کشت مجدد مکانیزه برنج در روستای بولیده محمودآباد اظهار کرد: امروز فاز جدیدی از کشاورزی و مکانیزاسیون در سطح استان و کشور در اراضی شالیزاری محمودآباد اتفاق افتاد.

وی افزود: همزمان ما زمینی داریم که کشت مکانیزه دارد انجام می‌دهد و همراه آن همزمان در زمین همجوارش نشاءکاری بصورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: این کار یعنی کاشت، داشت و برداشت برنج اتفاق می‌افتد و امروز را باید به فال نیک گرفته و امیدواریم که کشاورزی مدرن و کشت مکانیزه برای رفاه حال کشاورزان انجام شده و توجیه اقتصادی و افزایش عملکرد، مدیریت آفات و بیماری‌ها گسترش پیدا کند.

این مسؤول تصریح کرد: این نوید را از سالیان قبل به کشاورزان دادیم و الان هم تأکید می‌کنیم که این خط اعتباری مکانیزاسیون با سود ارزان قیمت به کشاورزان تسهیلات بانکی در سراسر استان بدون محدودیت پرداخت می‌شود.

شهیدی‌فر بیان کرد: این تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی شامل کمباین، تیلر، تراکتور و دستگاه نشاءکار به‌صورت ویژه بوده و این آمادگی است که برای کشاورزان و اپراتورهای دستگاه‌های نشاکار که علاقه‌مند هستند در سراسر کشور این کار اتفاق بیفتد.

 *باید در تولید برنج به خودکفایی برسیم؛

یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد درباره کشت مکانیزاسیون گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و یقیناً بخش کشاورزی در استان و به ویژه در شهرستان محمودآباد از ویژگی خاصی برخوردار است و این کار مزیت غالب شهرستان محسوب می‌شود.

یوسف‌پور افزود: باید همه مردم و مسؤولان تلاش بکنیم تا در بخش برنج همانند تولید گندم که به خودکفایی رسیدیم در این بخش هم به خودکفایی برسیم و با بیش از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی مازندران و حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی محمودآباد این کار شدنی هست.

وی تأکید کرد: اگر برنامه‌ریزی درست انجام شود در این مقدار اراضی می‌توانیم زمینه کشت مجدد را فراهم بیاوریم و امروز شما شاهد این صحنه در شهرستان بودید که همزمان برداشت مکانیزه برنج با نشاءکاری مکانیزه در مجاورت هم انجام گرفت.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: همزمانی کشت و برداشت مکانیزه برنج مستلزم آن هست که باید با برنامه‌ریزی بیشتر به سمت تولید بیشتر و در ادامه اشتغال بیشتر در مازندران عمل کنیم و جا دارد از همه کشاورزانی که در این زمینه فعال هستند به‌ویژه پیغمبرزاده و فرزندانش که از ابتدا تا انتهای کار مزرعه خود را بصورت مکانیزه انجام می‌دهند و شاهد رونق بیشتر بخش کشاورزی باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *