اهم اخبار

پژوهشی جدید در خصوص فواید قهوه برای قلب

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

براساس پژوهشی جدید، قهوه بدون شیر و شکر سبب پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، یک پژوهش علمی جدید که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

طبق اعلام روزنامه «روسیسکایا گازتا»، دکتر «آنا کورنیویچ» (Anna Korenevich) متخصص بیماری‌های قلبی در روسیه می‌گوید برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، خوردن یک تا دو فنجان قهوه به شکل روزانه می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامتی آن‌ها داشته باشد

وی می‌گوید: محققان هیچ تأثیر منفی از قهوه بر روی قلب و عروق خونی در زمانی که به شکل متعادلی مصرف شود، کشف نکرده اند. کافئین گردش خون را بهبود می‌بخشد و سطح التهابی که سبب تصلب شرایین در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد. کافئین همچنین فعالیت مغز را تحریک کرده که این مسأله در صبحگاه امری مهم است.

این متخصص بیماری‌های قلبی همچنین توصیه می‌کند قهوه بدون شیر و شکر مصرف شود؛ چرا که در این صورت استفاده از فایده آن به حداکثر می‌رسد. او می‌گوید اضافه کردن افزودنی‌ها به قهوه، با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

دکتر کورنیویچ همچنین توصیه می‌کند: مهم آن است زمانی که می‌خواهید کاری سخت را انجام داده و یا رژیم غذایی خود را تغییر دهید، درصورتی که از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برید، با پزشک مشورت کنید.

گفتنی است باید به یاد داشته باشیم طبق توصیه متخصصان قلب، اگرچه خوردن قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد، اما قهوه سطح فشار خون را برای مدتی کوتاه، اندکی بالا می‌برد.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

منبع: روزنامه روسیسکایا گازتا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *