اهم اخبار

پیش‌بینی برداشت ۲ تن زعفران از مزارع چهارمحال و بختیاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری کشت گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود دو تن زعفران در استان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، یزدان احمدزاده دوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان ۲۶۰ هکتار است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود دو تن زعفران از مزارع استان برداشت شود.

وی افزود: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی کشت گیاهان کم آب‌بر است که ۱۵ تن پیاز زعفران میان بهره‌برداران توزیع شد.

مجری کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روش برداشت زعفران در استان به صورت دستی بوده که بحث مکانیزاسیون برای برداشت و فرآوری زعفران جای کار دارد که در این زمینه لازم است تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

برداشت زعفران در سطح ۴۰ هکتاری شهرستان کیار 

همچنین امرالله اسماعیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کیار ۱۳۰ هکتار است، تصریح کرد: از این میزان ۴۰ هکتار به کشت زعفران اختصاص یافته که میزان عملکرد هفت تا هشت تن زعفران خالص در هر هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی، زعفران به لحاظ کمیت و کیفیت جزو تولیدات ممتاز استان است، همچنین به دلیل کشت ردیفی و آبیاری منظم شهرستان کیار به نسبت سایر مناطق عملکرد برداشت بالاتری را دارد.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *