اهم اخبار

پیش‌بینی افزایش ۱۰درصدی قیمت زعفران در نوروز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو شورای ملی زعفران گفت: پیش‌بینی می‌شود در پی سفرهای نوروزی و افزایش تقاضا قیمت زعفران ۱۰درصد افزایش داشته باشد.

 

 

علی حسینی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد رشد قیمت زعفران در بازار داخلی بوده ایم، اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم زعفران درجه سه از ۶میلیون به ۶میلیون و ۵۰۰تومان و کیفی ترین زعفران از ۱۱میلیون تومان به ۱۳میلیون تومان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در پی سفرهای نوروزی و افزایش تقاضا پیش بینی می شود قیمت زعفران ۱۰ درصد دیگر نیز افزایش داشته باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه قیمت زعفران ایرانی در بازار جهانی به ثبات نسبی رسیده است قیمت هرکیلوگرم زعفران ایرانی در بازار جهانی را ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار عنوان کرد.

به گفته وی؛ قیمت جهانی زعفران ایران چندان مناسب نیست اما چاره ای جز حفظ آن پیش روی ما قرار ندارد چراکه افزایش قیمت می تواند میدان را برای رقبا باز کند.

حسینی با اشاره به بهبود چشمگیر کیفیت زعفران ایران در سالجاری، گفت: زعفران ایرانی کیفی ترین زعفران جهان است و در این زمینه هیچ کشوری توان رقابت با ما را ندارد، اما قیمت موضوعی است که ما نسبت به آن آسیب پذیرهستیم.

وی افزود: برای سود بیشتر در بازار جهانی زعفران بهترین اقدام کاهش هزینه تولید با بهبود بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح است.

این عضو شورای ملی زعفران بازاریابی، بازارسازی، معرفی برند های ایرانی از دیگر اقدامات لازم برای توسعه بازار زعفران ایرانی برشمرد.

حسینی در پایان گفت: جای تاسف دارد که بسیاری از مردم جهان نمی دانند که کیفی‌ترین زعفران که مصرف می کنند متعلق به ایران است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *