اهم اخبار

پیمان پاک در گفتگو با اگروفودنیوز: تولید گوشت قرمز در بهار ۱۴۰۳ افزایش چشمگیری پیدا می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی می گوید؛ افزایش تامین جو روی تولید گوشت قرمز اثر مثبت دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”،علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آمار افزایش ۲۰ درصدی زایش دام سبک در نیمه دوم امسال نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با توجه به تامین به موقع نهاده‌های دامی خصوصا جو مورد نیاز دام سبک و همچنین قیمت مناسب این نهاده به میزان ۳۰ درصد پایین تر از قیمت‌های مصوب، دامداری ها نسبت به پروار و افزایش جمعیت دامی کشور رغبت پیدا کرده‌اند که این مساله به افزایش قابل توجه تولید گوشت قرمز در ابتدای سال آتی منجر می‌گردد.


پیمان پاک با اشاره به اینکه “هم اکنون بیش از ۱ میلیون تن جو با قیمت مناسب برای تولید دام سبک توسط وزارت جهاد تدارک و تامین شده است” گفت: پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند ترمیم زنجیره و افزایش تولید گوشت قرمز در سال آتی مشکلات موجود در این بخش حل شده و کشور نیازی به واردات گوشت نداشته باشد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی تامین جو از کشورهای اوراسیا با قیمت مناسب‌تر و با هدف کاهش بیشتر قیمت تمام شده تولید است. این اقدام یک قدم زیر ساختی برای کاهش قیمت تمام شده گوشت قرمز است

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *