اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره شرکت سمیه در گفتگو با اگروفودنیوز: کارآفرینان با ایجاد اشتغال مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه را ایفا می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید و تسریع فعالیت این کسب و کارها در حوزه های مختلف اقتصادی نشان از امید و خودباوری کارآفرینان نسبت به آینده اقتصادی کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، رئیس هیئت مدیره شرکت فرآورده های غذایی سمیه در پاسخ به سوال خبرنگار اگروفودنیوز مبنی بر اینکه؛ “کارآفرینان تا چه حد در شرایط سخت تحریمی کشور توانسته‌اند به اهداف مختلف کشور از جمله اقتصاد مقاومتی و رونق تولید کمک کنند و در این زمینه ارگان های دولتی در این مسیر چه حمایتی از تولیدکنندگان داشته اند؟”  گفت: نگرش کارآفرین مانند چاهى است که از درون مى جوشد و نتیجه فعالیت کارآفرین اقتصاد مقاومتى است.

محمد عبداللهی عنوان کرد: در واقع و طبق مفهومى که بارها از طرف مقام معظم رهبرى نیز به آن اشاره شده است، اقتصادی که برای یک ملت حتی در شرایط فشار و تحریم زمینه رشد و شکوفایی را فراهم می کند، اقتصاد مقاومتى می باشد.

وی ادامه داد: کارآفرینان کشور در دوره تحریم علی رغم فشارها و محدودیت های ایجاد شده، به خوبی توانسته اند ظرفیت های بالقوه اقتصادی کشور را بالفعل کرده و افق های روشنی برای آینده و استقلال اقتصادی کشور ایجاد کنند. استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید و تسریع فعالیت این کسب و کارها در حوزه های مختلف اقتصادی نشان از امید و خودباوری کارآفرینان نسبت به آینده اقتصادی کشور دارد. کارآفرینان در این شرایط با ایجاد اشتغال و حمایت از مردم توانسته اند نقش مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه را به خوبی ایفا کنند.

مهندس عبداللهی افزود: رشد صادرات غیرنفتی در طول این سالها، وابستگی کمتر به درآمدهای نفتی و اتکای بیشتر به درآمدهای مالیاتی نشان از حرکت های اثربخش و ظرفیت سازی مناسب فعالین اقتصادی دارد.

این فعال صنایع غذایی در ادامه گفت: همچنین تلاش در جهت انسجام و ثبات در بخش های کلان اقتصادی از طرف دولت و حمایت های قانونی و مالی و مشارکت در سرمایه گذاری از جانب بانک ها و موسسات سرمایه گذاری دولتی در بخش های مختلف از جمله صنعت غذا و دارو منجر به آسیب پذیری کمتر این صنعت و نزدیکی بیشتر بخش های دولتی و خصوصی به یکدیگر شده است.

رئیس هئیت مدیره شرکت فرآورده های غذایی سمیه خاطرنشان کرد: توسعه طرح های زیربنایی و تکنولوژیک و ایجاد زمینه های لازم از طرف ارگان های دولتی نقش جدیدی برای فعالین اقتصادی و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد فراهم کرده است ولى با این حال سازمان هاى دولتی و نهادهاى حمایت کننده صنعت باید سرویس هاى خود را بیش از پیش بهبود بخشند. این امر علاوه بر تقویت بنیان های اقتصادی و زمینه ظهور حوزه های جدید، منجر به تقویت اعتماد برای آینده اقتصادی کشور خواهد شد.

محمد عبداللهی افزود: البته کارآفرین کسى است که به خلق، فکر مى کند و با محدودیت ها از صحنه خارج نمى شود.

وی در پایان گفت: شاید وجه مشترک کار آفرینى و اقتصاد مقاومتى در این باشد که در هر دو حوزه محور موفقیت توان درونى است و امید به کمک هاى بیرونى آنچنان کارکردى ندارد. در واقع هر چند انتظار تعامل و بستر سازى و کمک نهادها و ارگان هاى دولتى براى یک کارآفرین وجود دارد ولى در صورت وجود موانع هم ، کارآفرین نقشش را ایفا خواهد کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *