اهم اخبار

کسب رتبه دوم توسعه گلخانه‌ها در کشور توسط آذربایجان شرقی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم این استان در طرح توسعه گلخانه‌های کشور در ۹ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛ علی رخ افروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان آذرماه از ۳۰۵۲ هکتار برنامه توسعه گلخانه‌ها در کشور، ۱۰۸۱ هکتار انواع گلخانه‌های تجاری، کوچک مقیاس و سازه‌های فنی و سبک، با میزان تحقق ۳۵.۴ درصد توسعه یافته است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از ۱۱۵ هکتار سطح برنامه توسعه گلخانه‌ها با سطح پیشرفت ۱۶۴.۷۳ هکتار موفق به تحقق ۱۴۳.۲ درصدی این طرح شده است که با توجه به سطح پیشرفت و درصد پیشرفت در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی افزود: از این میزان تحقق، ۱۶۳.۶۶ هکتار مربوط به ۶۰ طرح توسعه گلخانه‌های تجاری و ۱.۰۷ هکتار مربوط به ۲۱ طرح توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس است که در مجموع ۸۱ طرح با سطح ۱۶۴.۷۳ هکتار تحقق یافته است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، رخ افروز با بیان اینکه از ۱۰۸۱ هکتار سطح توسعه گلخانه‌ها در کشور طی ۹ ماهه نخست سالجاری ۶۰۹ هکتار معادل ۵۶ درصد به صورت خود اجرایی و با سرمایه شخصی و ۴۷۲ هکتار معادل ۴۴ درصد با استفاده از تسهیلات بانکی بوده است، گفت: از این میزان، ۹۵۱ هکتار مربوط به توسعه گلخانه تجاری، ۳۱ هکتار توسعه گلخانه کوچک مقیاس و ۹۹ هکتار توسعه سازه‌های فنی سبک یا سایه بان بوده است.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *