اهم اخبار

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ رشد ۱۶ درصدی صادرات در سال جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد روسیه است که میزان صادرات در سال جاری ۱۶ درصد افزایش یافته و رشد قابل توجهی به کشورهای اروپایی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی این کشور با رشد سالانه ۱۶ درصد به رقم ۱۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش، صادرات روغن و چربی تا اول آگوست با رشد ۳۹ درصد ۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار افزایش یافته است. در این مدت صادرات گوشت و فرآورده‌های لبنی ۲۵ درصدی رشد داشته است.

در این میان غلات بزرگترین کالای صادراتی روسیه بوده که با رشد ۱۳ درصد رقم ۴ میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار را ثبت کرده است. صادرات ماهی و غذاهای دریایی نیز ۶ درصد رشد داشته و به رقم ۲ میلیارد و ۹۳ میلیون دلار رسیده است. اتحادیه اروپا و چین بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی روسیه طی سال گذشته بوده‌اند که در مجموع ۱۲٫۴ درصد محصولات روسیه را وارد کرده‌اند. پس از آن ترکیه با ۱۱٫۹ درصد دومین کشور واردکننده و کره جنوبی با ۷٫۸ درصد سومین کشور بود. کشورهای قزاقستان، مصر، بلاروس، اوکراین، ازبکستان و آذربایجان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.  

طی سال گذشته صادرات روسیه به کشورهای اروپایی افزایش قابل‌توجهی داشته و در آمار سالانه با ۳۱ درصد افزایش رقم ۲ میلیارد و ۸۷ میلیون دلار را ثبت کرده است، اما صادرات به چین کاهش ۴ درصدی داشته و ۲ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار بوده است. بازار چین به شدت علاقمند به محصولات گوشت روسیه است و ۳ هزار و ۷۰۰ تن تنها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ وارد کرده است. آمارها نشان می‌دهد که روسیه بزرگترین واردکننده گوشت روسیه است که کشورهای استرالیا،‌ آرژانتین و برزیل را پشت سر گذاشته است. پس از بیماری همه‌گیر کووید۱۹ تولید گوشت در این کشورها کاهش یافته بود.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *