اهم اخبار

کشت برنج در کشور کنترل خواهد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بحران آب در کشور، گفت: کشت برنج در کشور به جز دو استان گیلان و گلستان متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ کامبیز عباسی عصر یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی با اشاره به بحران آب در کشور، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور با آب و هوای خشک تنها یک سوم جهان بارندگی دارد این درحالی است که تبخیر در کشور سه برابر جهان است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های علمی در کشاورزی و آبیاری، عنوان کرد: کشت برنج در کشور به جز دو استان گیلان و گلستان متوقف خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید با استفاده از روش‌های علمی و آبیاری نوین باید یک کیلوگرم گندم را با یک مترمکعب آب تولید کرد.

عباسی با ضرورت افزایش کشت گلخانه‌ای در کشور، مطرح کرد: انتقال کشت بهاره به فصل پاییز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: به منظور افزایش مکانیزاسیون در چهار محال و بختیاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص یافته که نسبت ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: مسئله صنایع تبدیلی باید در حوزه قانون‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه رابطه اقلیم با تولید باید کم شود، گفت: با استفاده از تکنولوژی می‌توان از تغییر تولید بر اساس تغییر اقلیم جلوگیری کرد.

وی به مسئله سرمازدگی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: با استفاده از تکنولوژی می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد و مانع از کاهش تولید محصولات کشاورزی شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش دو برابری تسهیلات در بخش شیلات خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ از ۴۵ میلیارد تومان به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *