اهم اخبار

کشت قراردادی گندم در یک میلیون و ۵۵۱ هزارهکتار اجرا شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: بنابر آمار در سال زراعی جدید، سطح زیرکشت قراردادی گندم به یک میلیون و ۵۵۱ هزارهکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهراب سهرابی مجری طرح تولید گندم وزارت جهاد در نشست خبری امروز درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم گفت: بنابر آمار در سال زراعی جاری سطح زیرکشت گندم آبی یک میلیون و ۹۷۵ هزارهکتار و گندم دیم ۳ میلیون و ۹۶۰ هزارهکتار است. براین اساس مجموع سطح زیرکشت گندم به ۵ میلیون و ۹۳۵ هزارهکتار می رسد.

به گفته او، در سال های گذشته وضعیت کشت مکانیزه رشد پیدا کرد به طوریکه در گندم آبی بیش از ۷۵ درصد و دیم زارها ۸۳ درصد کشت مکانیزه است که با این وجود در مجموع ۸۰ درصد کشت مکانیزه است.

سهرابی ادامه داد: دستورالعمل فنی خرید گندم آماده شده و طی روزهای آینده توسط وزیر اعلام می‌شود. بانک کشاورزی هم عاملیت پرداخت را به عهده دارد.

مجری طرح تولید گندم از اجرای یک میلیون و ۵۵۱ هزار هکتار کشت قراردادی گندم خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۳ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون در مرحله داشت و مدیریت بیماری و آفات هستیم، گفت: برنامه اساسی در حوزه گندم داریم به طوریکه مجموعه اقدامات لازم و پیش نویس برای خرید تضمینی گندم‌ آماده شده که در روزهای آینده توسط وزیر جهاد ابلاغ می شود.

سهرابی گفت: اعتبارات لازم از محل بازرگانی دولتی، ستاد هدفمندی یارانه و تسهیلات بازرگانی دولتی است، سال گذشته بیش از ۸۳ هزارمیلیارد تومان بودجه خرید تضمینی بود که حوشبختانه تامین شد و برای سال آینده در بودجه دیده شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *