اهم اخبار

کمبود نیروی کار در بخش کشاورزی و صنایع غذایی در کشورهای اروپایی به علت بحران کرونا مشکل ساز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

انگلیس در پی کمبود کارگران فصلی، از شهروندانش درخواست کرد به منظور تضمین تامین مواد غذایی در طول بحران جهانی شیوع ویروس کرونا، در چیدن میوه و سبزی کمک کنند.

به گزارش ایسنا، بخش کشاورزی انگلیس به شدت به کارگران فصلی وابسته است اما اپیدمی ویروس کرونا روند جابجایی کارگران در این کشور را مختل کرده است.

جورج اوستیس، وزیر محیط زیست انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: ما باید نیروی کار انگلیسی را برای پر کردن این خلاء و تضمین رساندن میوه و سبزی به دست مصرف کنندگان در ماههای تابستان بسیج کنیم. تلاشهای درخشانی از سوی صنعت برای استخدام کارگر در جریان است و من از مردم می خواهم در حد امکان مشارکت کنند.

پیش از این هم یافتن کارگران فصلی با خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا دشوار شده بود.

جولیا کلاکنر، وزیر کشاورزی آلمان هم اظهار کرده که آلمان با وجود بحران ویروس کرونا، مواد غذایی کافی دارد اما نیروی کار در زنجیره تامین غذا از کشاورزان گرفته تا فروشگاهها محدود شده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: وضعیت کمبود نیروی کار در زنجیره تامین غذا حاد است زیرا ورود نیروی کار از کشورهای همسایه به شدت کاهش پیدا کرده است و به خصوص کشتارگاهها، بسته بندی گوشت و لبنیاتی ها با کمبود کارگر مواجه هستند.

انجمن زراعی بزرگ اروپا از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کرده است با وجود اپیدمی ویروس کرونا بازار واحد خود را باز نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، کشاورزان آلمانی به دلیل قرنطینه که مانع سفر کارگران فصلی از شرق اروپا شده است، نگران از بین رفتن محصول مارچوبه سفید هستند. یک کشاورز در شهر بلیتز که هر فصل حدود ۶۰۰۰ تن مارچوبه تولید می کند، اظهار کرد که ۵۰۰ نفر کارگر کم دارد و اگر نتواند کارگر پیدا کند چاره ای به جز رها کردن محصول خود در خاک و خراب شدن آن ندارد.

اکثر کارگران فصلی از رومانی و لهستان هستند اما وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه ورود کارگران فصلی برای چیدن میوه و سبزیجات را به منظور آهسته کردن روند شیوع بیماری کووید ۱۹ ممنوع اعلام کرد.

روزنامه پرفروش بیلد احتمال کمک گرفتن از سربازان برای چیدن مارچوبه را مطرح کرد که اهمیت این محصول در فرهنگ آلمان را بارز می کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *