اهم اخبار

کیفیت پایین آرد، گلایه برخی نانوایی ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کیفیت آرد دولتی نسبت به قبل پایین آمده و مشتریان به نانوا اعتراض می‌کنند، اما کیفیت آرد پایین آمده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با منتشر شدن اخباری مبنی بر کمبود آرد و نان به علت تبانی برخی دامداری ها با نانوایی ها به سراغ چند نانوایی در سطح شهر رفتیم تا از سایر دغدغه های این صنف نیز با خبر شویم.

کیفیت آرد دولتی کاهش پیدا کرده است

ابتدا به منطقه اسلامشهر رفته و با آقای حسین شکوری صاحب یکی از نانوایی های قدیمی که نان لواش با آرد دولتی پخت می کند در این شهر گفت و گو کردیم، این نانوا در مورد مهمترین مشکلات خود گفت؛ کیفیت آرد دولتی نسبت به قبل پایین آمده و مشتریان به نانوا اعتراض می کنند اما کیفیت آرد پایین آمده است.

وی افزود: دیگر مشکل نانوایی های دولتی پز، دیر آمدن آرد است در حال حاضر ۱۲ روز است که حواله آرد صادر شده است اما هنوز آرد نیامده و مجبور هستیم روز شنبه نانوایی را تعطیل کنیم، قیمت هر کیسه آرد دولتی ۴۰ کیلویی ۳۵ هزار تومان است، دیگر مشکل بالا بودن هزینه بیمه است، حق بیمه برای هرفرد حدود ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان است.

این نانوا در پایان گفت: صنف نانوا مظلوم واقع شده است و هزینه های دیگر هم مثل گاز و برق هم بالاست و امیدواریم دولت حمایت بیشتری از نانوایی ها انجام دهد.

نانوایی

یکی دیگر از نانوایی های  دولتی پز نان بربری در شهرک تهرانسر تهران در مورد مشکلات این واحد گفت: هم چیز در نانوایی گران شده به جز نان، قیمت پخت نان به صرفه نیست، 

یکی دیگر نانوایی های آزاد پز که نان سنگک در منطقه نارمک تهران پخت می کند،  گفت: هزینه کرایه امسال حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده، هزینه بیمه بیشتر شده، حقوق کارگر و قیمت انرژی افزایش یافته، اما قیمت نان هیچ افزایشی نداشته است، قیمت آرد نانوایی های آزاد پز تقریبا دو برابر دولتی پزهاست و مشکلات بیشتری دارند اما کمتر حمایت می شوند، مشتری آزاد پزها به دلیل کیفیت بالاتر و پخت همیشگی بیشتر است اما از حمایت های کمتری برخوردار هستند.

آردهایی که به دامدارها فروخته می شود

در پایان با جست و جو از سرنوشت آرد های دولتی بعضی از نانوایان به دلیل مشکلات زیاد این آرد ها را به قیمت آزاد به بعضی از دامدارها می فروشند.

نان به دلیل حرمت و اهمیت غذایی فراوان برای ایرانیان مهم است ،دولت باید باورود جدی به مسئله این کالای استراتژیک هرچه زودتر مشکلات به وجود آمده را برطرف سازد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *