اهم اخبار

گلخانه‌داران از تولید تک‌محصولی پرهیز کنند

بدون دیدگاه

فرماندار تیران و کرون گفت: گلخانه‌داران از تولید تک‌محصولی دور شوند و به تنوع تولید در محصولات بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ علی محمدی‌کیا، در مراسم اختتامیه جشنواره محصولات گلخانه‌ای تیران و کرون، اظهار کرد: تولید تک‌محصولی و تنها تمرکز بر تولید فلفل دلمه‌ای، در مواقع بحرانی چالش ساز است. کِشت محصولات مختلف و مورد نیاز بازار مورد مطالعه قرار گیرد و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: تکمیل چرخه تولید جز نیازهای مهم بخش تولید محصولات کشاورزی بوده و سرمایه‌گذاری برای بسته‌بندی و صادرات ‌آن مورد تأکید است.

محمدی کیا ایجاد پایانه صادراتی در این بخش را مهم خواند و گفت: این اقدام به زودی انجام و صادرات محصولات منطقه غرب را تسهیل می‌کند.

بر اساس این گزارش، فرماندار تیران و کرون به محدودیت‌های موجود در حوزه تولید اشاره کرد و یادآور شد: کمبود گاز با ایجاد ایستگاه جدید در بخش کرون ‌مرتفع خواهد شد. ایستگاه گاز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که ۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی مشارکت بخشی بین گلخانه‌داران با محوریت‌ شرکت تعاونی را فرصتی برای تقویت و پیشرفت کار آنان دانست و گفت: اشتغال ایجاد شده در حوزه گلخانه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار نفر است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *