اهم اخبار

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس: یارانه تامین نهاده‌های دامداران به صفر رسیده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس: عملا یارانه دولت به دامداران در زمینه تامین نهاده‌ها به صفر رسیده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از خانه ملت؛ احد آزادی‌خواه، در خصوص قیمت شیر خریداری شده از دامداران، گفت: در حال حاضر شیر با قیمت بسیار پایین از دامداران خریداری می‌شود در حالی که شیر خریداری شده از دامداران دارای درصد چربی بالایی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چربی شیر خریداری شده از دامدار‌ها توسط شرکت‌های لبنی گرفته می‌شود، گفتد: شرکت‌های لبنی علی رغم خرید شیر خام با درصد چربی بالا با قیمت بسیار پایین و تولید محصولات فراوان از آن، شیر پاستوریزه را با قیمت بالایی به بازار عرضه می‌کنند.

آزادی خواه با اشاره به اینکه باید در قالب جلسات کارشناسی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، دامداران و شرکت‌های لبنی بخش خصوصی به برنامه واحد دست پیدا کنیم، ادامه داد: در زمینه لبنیات و تعیین قیمت آن در بازار خلاء تصمیم‌گیری و گفتمان واحد احساس می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دامداران با وجود کمبود نهاده‌ها در شرایط سختی اقدام به تولید شیر و گوشت می‌کنند، افزود: عملا یارانه دولت به دامداران در زمینه تامین نهاده‌ها به صفر رسیده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *