اهم اخبار

یونس ژائله مطرح کرد:لزوم بازنگری در سیاست‌گذاری بانک‌ها در تأمین مالی تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شیرین عسل با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، بازنگری سیاست‌گذاری تامین مالی توسط بانک‌ها در سال جدید را خواستار شد.

رئیس اتاق تبریز از عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی از اتاق بازرگانی، یونس ژائله در دیدار نوروزی با استاندار آذربایجان شرقی، وجود همدلی و هماهنگی مابین مسئولان استان را نعمتی بزرگ برای استان دانست و گفت: با توجه به شعار سال، امسال وظایف خطیری بر عهده داریم و در این شرایط نیازمند تدوین نقشه راه برای خود هستیم تا به‌درستی قدم برداریم.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ با همت و تلاشی مضاعف نه‌تنها در راستای حفظ اشتغال قدم برداشتند بلکه زمینه افزایش اشتغال‌زایی در استان را فراهم کردند.

رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شیرین عسل همچنین با اشاره به افزایش صادرات از استان در سال گذشته نیز گفت: تنها در روز آخر عید، شاهد صدور بالاترین تعداد گواهی مبدأ تاریخ اتاق بودیم و از سوی دیگر میزان صدور گواهی مبدأ برای صادرات از استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۰۹ درصد رشد داشته است.

 درصد بالایی از موانع تولید در خود استان قابل‌حل است

ژائله با اشاره به لزوم برداشتن موانع سر راه تولید گفت: برای برداشتن موانع تولید استان باید از مجموعه خود استان آغاز به کار کنیم چراکه درصد بالایی از این موانع در خود استان قابل‌حل است.

او با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در تأمین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: متأسفانه در این خصوص به‌درستی عمل نشده است که باید در سال جدید، فکری در این زمینه شود.

رئیس اتاق تبریز همچنین بر لزوم اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای گفت‌وگوی استان تأکید کرد و گفت: برای برداشتن موانع، نمی‌توانیم با این مانع‌ها مدارا کنیم چراکه مشکلات گاه زاییده ملاحظه‌کاری‌ها هستند.

 بخش خصوصی نقش بسیار مهمی در تحقق شعار سال دارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار کرد: بخش خصوصی، تجار، بازرگانان و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی، نقش بسیار مهم و خطیری در راستای تحقق شعار سال دارند.

محمدرضا پورمحمدی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید شاهد اشتغال‌زایی بیشتر برای جوانان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و به‌خصوص افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری‌ها باشیم.

او با بیان اینکه سال ۹۹، سال بسیار سختی برای دولت و بخش خصوصی بود، گفت: تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا‌، آثار زیادی بر اقتصاد کشور داشتند اما به‌رغم‌ تمام مشکلات، شاخص‌های اقتصادی کشور و استان، مثبت است.

پورمحمدی از زحمات و تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باوجود مشکلات اقتصادی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته هیچ نیروی کاری را تعدیل نکردند که این مردانگی آنها در تاریخ ثبت می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه تا آخرین روز مسئولیت به تعهدات خود در قبال‌ مردم عمل می‌کنیم، اظهار داشت: ریل‌گذاری و تدوین نقشه راه توسعه و رفع موانع تولید از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان در سال جاری است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *