اهم اخبار

یک مقام مسئول: بازار تخم مرغ تعریفی ندارد/تولید روزانه ۲۹۰۰ تن تخم مرغ در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نبی پور گفت: نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری حدود ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان است که با قیمت تمام شده فاصله معناداری دارد.

 

 

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری حدود ۵ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که این امر بیانگر زیان ۲ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای صادرات تخم مرغ به نتیجه نرسیده است، افزود: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از مرغداران موافق صادرات است، اما در مقابل وزارت صمت به بهانه‌های مختلف از صادرات تخم مرغ در سال رونق تولید جلوگیری می‌کند.

نبی پور از تولید روزانه ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تخم مرغ خبر داد و گفت: با احتساب مصرف داخل حداقل ۲۰۰ تن از این میزان مازاد است.

این مقام مسئول قیمت تخم مرغ در روز‌های آتی را پش بینی کرد و افزود: با توجه به کاهش تقاضا برای مصرف تخم مرغ در ماه رمضان و فصل گرما پیش بینی می‌شود که صنعت مرغداری با فاجعه روبرو شود.

وی درخصوص راهکار‌های تعادل قیمت تخم مرغ در بازار بیان کرد: کاهش سن کشتار از ۱۱۰ هفته به ۸۰ تا ۹۰ هفته، رفع ممنوعیت صادرات و برخورد با واحد‌های غیر مجاز در استان‌های خراسان و آذربایجان در تعادل قیمت تخم مرغ و جلوگیری از زیان مرغداران نقش موثری دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریف چندانی ندارد، اظهار کرد: باتوجه به آنکه دولت تمامی هم و غم خود را برای عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار گذاشته است، از این رو مرغداران تخم گذار با مشکلات متعددی در تامین نهاده‌ها روبرو هستند که با وجود قول مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود بازار نهاده‌ها به آرامش برسد.

وی در پایان نرخ کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۵ تا ۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه حواله تامین نهاده از اول فروردین به اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران داده شده، اما تا کنون بار از بندر در نیامده است که مرغدار به سبب گرسنه ماندن مرغ در واحد‌های مرغداری چاره‌ای جز تامین نهاده با قیمت گزاف از بازار آزاد ندارد.

انتهای پیام/

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *