اهم اخبار

۱۷۰ هزار تُن محصول کشاورزی کردستان به خارج از کشور صادر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در آمار منتهی به مرداد امسال ۱۷۰ هزار تُن از محصولات تولیدی کشاورزی این استان به کشورهای خارجی صادر شده است.

محمدفرید سپری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی توسعه کشاورزی تجاری اظهار داشت: پنج ماه منتهی به مرداد امسال ۵۰۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از مبادی خروجی این استان به خارج از کشور صادر شده که طبق خود اظهاری صادر کنندگان محصولات تولیدی کردستان سهم ۱۷۰ هزار تُنی از این میزان داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش کل محصولات صادر شده کشاورزی در این مدت ۱۷۸ میلیون دلار برآورد شده که محصولات تولیدی استان کردستان ۶۴ میلیون دلار از این ارزش را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه محصولات کشاورزی پتانسیل ویژه‌ای در توسعه صادرات استان دارد، افزود: ارزش صادراتی این محصولات بر اساس نوع آن متفاوت بوده و ارزش غذایی آن در بازار پسندی آنها متفاوت است.

وی یادآور شد: هر تن مصول زراعی ۲۶۷ دلار، محصول باغی ۴۴۷ دلار، محصول دامی ۸۲۱ دلار و شیلاتی ۲ هزار دلار ارزآوری برای تجار داشته و به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی برای این استان در راستای توسعه کشاورزی تجاری پنج محصول استراتژیک را تعریف کرده است.

سپری تاکید کرد: زنجیره‌ های ارزشی اولویت دار استانی به منظور توسعه کشاورزی قراردادی و تجاری شامل ماهیان سردآبی، توت فرنگی، انگور، عسل و انواع گوشت (سفید و قرمز) است.

وی گفت: هم اکنون در این استان زنجیره‌های تولید گوشت سفید و ماهی تکمیل شده که و ایجاد سایر زنجیره‌ تولید محصولات از جمله عسل، انگور در حال تکمیل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: زنجیره های گوشت قرمز و توت فرنگی نیز باید از سوی بخش خصوصی هماهنند زنجیره های تکمیل شده یا در حال تکمیل مورد توجه قرار بگیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *