اهم اخبار

۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی: توسعه گلخانه‌ها از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و هم اکنون نیز ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی افزود: مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای هم اکنون در کشور به ۲۴ میلیون رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر تولیدات باغات و گلخانه‌ها چندین میلیارد گل شاخه بریده و گیاهان زینتی و گلدانی در کشور تولید می‌شود.

طهماسبی گفت: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح‌های اراضی شیبدار، توسعه گلخانه‌ای اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و به استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها در راستای جهش تولید، در زمینه افزایش تولید، کاهش واردات و توسعه صادرات گام‌های جدی برداشته خواهد شد.وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد، گفت: در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از این باغات بارور و مابقی آن‌ها در مدار تولید قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از باغات موجود در کشور ۹۰۰ هزار هکتار از باغات سالخورده است که در قالب طرح «اصلاح» این باغات بازسازی می‌شوند.

طهماسبی تصریح کرد: حدود یک ششم از تولیدات کشاورزی در بخش باغبانی انجام می‌شود. پرداخت تسهیلات ۷ تا ۹ درصدی کشت گلخانه‌ای

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت تسهیلات مطلوبی با نرخ هفت تا ۹ درصد برای کشت گلخانه‌ای اختصاص داده که کشاورزان باید با استفاده از این فرصت به فعالیت‌های با صرفه اقتصادی و اصولی روی بیاورند.

طهماسبی افزود: توجه ویژه دولت به صرفه جویی مصرف آب در حوزه کشاورزی و تولید ارزش افزوده امری مستمر بوده و باید از این تسهیلات برای ارتقای کمی و کیفی کشت‌های گلخانه‌ای استفاده کرد که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: لرستان بارندگی مطلوب، اراضی شیبدار و ناهمواری‌های مستعدی برای ایجاد باغ دارد و طی سه سال گذشته چهار هزار هکتار باغات در این مناطق احداث شده که عملکرد قابل قبولی است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد ۶۰ هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار لرستان تصریح کرد: همچنین ظرفیت استان برای کاشت گل محمدی مناسب است و به همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی این محصول در منطقه ضروری می‌باشد.

طهماسبی اضافه کرد: خشک کردن غنچه گل محمدی گران و البته پردرآمد است که باید اصولی انجام شود و چنانچه باغداران این محصول با سازمان امور اراضی هماهنگ باشند کشت در زمین‌های مستعد و واجد شرایط، به عنوان تغییر اراضی محسوب نمی‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *