اهم اخبار

۲۳۸ هزار تُن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: افزون بر ۲۳۸ هزار تُن کالای اساسی همچون گندم، ذرت و کود از ابتدای امسال تاکنون در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ حسین عباس‌نژاد افزود: درحال حاضر یک فروند کشتی حامل ۶۹ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی درحال تخلیه است و طی چهار روز آینده کار تخلیه آن به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: یک کشتی حامل ۶۶ هزار تُن گندم در لنگرگاه است و کشتی دیگری با همین میزان گندم در راه است و به زودی به بندر شهید رجایی می‌رسد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تُن مربوط به گندم است.

عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین نزدیک به ۶ هزار تُن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه می‌شود که در صورت مساعد بودن تمامی شرایط تخلیه و بارگیری تجربه تخلیه نزدیک به ۱۳ هزار تُن در روز نیز داشته‌ایم.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *