اهم اخبار

۲.۵ میلیون تن نهاده دامی در بازارگاه توزیع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی از عرضه ۲.۵ میلیون تن نهاده‌ دامی در سامانه بازارگاه در چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم کریم احمدی صومعه رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: سامانه بازارگاه از چهار ماه پیش راه‌اندازی شده است؛ ابتدا کنجاله سویا سپس جو در این بازه زمانی عرضه‌ شد و اخیراً نیز عرضه ذرت در این سامانه الزامی شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بستر عرضه کالا و خرید و فروش آن است، افزود: در مدت‌ زمان ایجاد این سامانه ۲٫۵ میلیون تن کالا در این سامانه عرضه و خریدوفروش شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همه ذینفعان اعم از مرغدار، دامدار، کارخانه‌های خوراک دام، بازرگانان، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و زنجیره‌ها در این سامانه در حال ساماندهی هستند تا بتوانند همه نیازهایشان را از این سامانه تامین کنند.

وی افزود: زمانی که کالا به‌صورت آزاد عرضه می‌شود، نمی‌توان بر روی آن نظارت سیستمی داشت؛ بنابراین ممکن است فردی بیش از قیمت مصوب و یا خارج از میزان نیاز خود کالا را تأمین کند بنابراین، سامانه می‌تواند این مساله را مدیریت کند.

احمدی صومعه خاطرنشان کرد: سال گذشته عرضه کنجاله سویا در سامانه اجباری و شرایط عرضه کالا به‌صورت عادی طی شد؛ این موضوع سبب شد تا  قیمت عرضه کنجاله سویا از قیمت مصوب ۲۷۰۰ تومان به ۲۳۵۰ برسد.

وی دلیل کاهش قیمت این محصول در سامانه بازارگاه را شفافیت ایجادشده در این سامانه عنوان کرد و یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی  تأکید دارد، نظارت بر روی تمام فعالیت‌ها به‌صورت سیستمی انجام شود.

احمدی گفت: نشست‌های مختلفی با تجار، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و بازرگانان داشته‌ایم و پیگیر مشکلات این قشر هستیم تا اگر ایرادات فنی در سامانه وجود دارد و یا فرآیندی پیاده‌سازی نشده است آن را عملیاتی کنیم؛ همچنین جامعیت سامانه را بالا ببریم تا همه ذینفعان بتوانند نقش خود را در داخل سامانه ایفا کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سقف خرید در این سامانه طراحی و پیاده‌سازی شده است، بیان کرد: ما در عرضه برای مرغداری‌ها مشکلی برای تعیین سقف نداریم، سامانه‌ای هم داریم که بررسی می‌شود اما زمانی که تأمین نیاز ما به‌اندازه‌ای نیست که جوابگو باشد مجبور به مدیریت کار را انجام دهیم و عرضه کمتر تا زمان تأمین و جایگزینی کالا هستیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه سقف تراکنش‌های مالی اینترنتی نیز در درگاه این سامانه رفع خواهد شد، گفت: بانک کشاورزی با بانک مرکزی در حال رایزنی برای دریافت مجوز افزایش پرداخت در درگاه‌های بین‌بانکی است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *