اهم اخبار

۳۰ درصد منابع غذایی جهان تحت‌تاثیر آفات از بین می‌رود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در گزارش مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی آب اتاق ایران با اشاره که اتلاف بیش از ۳۰درصد منابع غذایی جهان تحت‌تاثیر آفات، چگونگی مدیریت بهینه‌ آفات و بیماری‌های کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم بررسی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی آب اتاق ایران مقاله‌ای با عنوان «مدیریت بهینه‌ آفات و بیماری‌های کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم» منتشر کرد.

تغییر اقلیم بر بیولوژی، توزیع و شیوع آفات در بسیاری از محصولات، مزارع و مراتع تأثیرگذار است. بیش از ۳۰ درصد منابع غذایی در دنیا توسط آفات از بین می‌رود و هم‌اکنون کاهش خسارت آفات جهت حفظ امنیت غذایی در جهان، کاهش مصرف نهاده‌ها و کاهش گازهای گلخانه‌ای بسیار مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

برای همین و در جهت ارتقای دانش فعالان بخش کشاورزی در زمینه اثرات مخرب تغییر اقلیم بر تولیدات بخش کشاورزی و همچنین پایش تحولات و رویدادهای ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای کشاورزی و تغییرات اقلیمی، این گزارش به بررسی جنبه­‌های مختلف مدیریت بهینه آفات و بیماری‌های کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم پرداخته است.

 مدیریت هوشمند اقلیمی آفات یک رویکرد فرامنطقه­‌ای و جهانی است که هدف آن کاهش خسارت در بخش کشاورزی، کمک به اکوسیستم‌­های طبیعی، کاهش گازهای گلخانه‌­ای به ازای هر واحد تولید محصولات غذایی و تقویت انعطاف­‌پذیری سیستم های کشاورزی در مواجه با تغییر اقلیم است.

 بنا بر اهمیت این موضوع در این گزارش مشخص گردیده است که از طریق اجرای مدیریت هوشمند آفات و بیماری­‌ها، تولید محصول، سیاست­‌های توسع‌ه­ای، تحقیقات و… در هماهنگی با یکدیگر در جهت ایجاد سیستم­‌هایی کارامدتر و انعطاف­‌پذیرتر در تولید مواد غذایی، عمل می­‌کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: اتاق بازرگانی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *