اهم اخبار

۴۰ هزار تن محصول سیر از مزارع استان اردبیل برداشت می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: امسال حدود یک هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل به زیر کشت محصول سیر رفته و پیش‌بینی می‌شود که از این اراضی بالغ بر ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ احمد شهریار میانگین برداشت سیر در هر هکتار از مزارع استان اردبیل را ۴۰ تن در هکتار اعلام و بیان کرد: برداشت محصول از مزارع استان اردبیل از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده مابقی محصول نیز تا نیمه خردادماه برداشت شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: محصول سیر برداشت شده در استان اردبیل بیشتر به استان های تهران، آذربایجان شرقی و مناطق مرکزی کشور ارسال می‌شود.

وی درعین حال گفت: میزان برداشت محصول ۴۰ هزار تن سیر تر شامل ساقه و پیاز است و زمانی که این محصول خشک می شود وزن آن به یک سوم کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، کشت محصول سیر در شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان که از قطب‌های مهم کشاورزی کشور و استان اردبیل به شمار می‌رود، طی سال‌های اخیر گسترش یافته است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *