اهم اخبار

۵۰,۹ میلیون هکتار زمین کشاورزی ارگانیک در سراسر جهان زیر کشت می‌رود/ ۶.۵ میلیون هکتار بیشتر از سال ۲۰۱۴

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اکنون ۵۰,۹  میلیون هکتار از زمین های کشاورزی ارگانیک در سراسر جهان وجود دارد که به بازار جهانی محصولات ارگانیک با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایانا از سیزکاتیش فارمر براساس تازه ترین اطلاعات موسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک (Research Institute of Organic Agriculture ) در سالنامه آماری خود بانام “جهان کشاورزی ارگانیک”، نشان داده که روند مثبت در سال های اخیر در زمینه محصولات ارگانیک دیده می شود و این روند ادامه دارد.


تقاضای مصرف کنندگان در سراسر جهان در حال افزایش است . ایالات متحده با میزان ۱۱ درصد، بزرگترین بازار آلی در جهان به شمار می رود؛ در این میان کشاورزان بیشتری به کشت ارگانیک روی آورده اند و زمین های بیشتری گواهی ارگانیک گرفته اند . براساس گزارش های موجود، ۱۷۹ کشور دارای فعالیت کشاورزی ارگانیک هستند در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۷۲ بود.


شرکت تحقیقات بازار
Organic Monitor برآورد می کند که بازار جهانی برای مواد غذایی ارگانیک به۸۱,۶ میلیارد دلاردر سال ۲۰۱۵ (حدود ۷۵ میلیارد یورو) رسیده است، که در این میان ایالات متحده با ۳۵,۹ میلیارد یورو بازار پیشرو در این حوزه به شمار می رود، و آلمان با ۸,۶ میلیارد یورو ، فرانسه ۵.۵ میلیارد یورو و چین با ۴.۷ میلیارد یورو یورو به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین در سال ۲۰۱۵، بسیاری از بازارهای عمده نرخ رشد دو رقمی را تجربه کرده اند.

در کنار تولید، ۲,۴ میلیون تولید کننده ارگانیک در سال ۲۰۱۵، گزارش شده است که در آن نام کشور هند با بیشترین تعداد تولید کننده به چشم می خورد و پس از آن اتیوپی و مکزیک قرار دارند.

همچنین در مجموع ۵۰,۹ میلیون هکتار زمین کشاورزی ارگانیک تا پایان ۲۰۱۵ گزارش شده است، که نشان می دهد ۶.۵ میلیون هکتار بیش از ۲۰۱۴ بوده، که بیشترین رشد ثبت شده تا کنون است. استرالیا در حال حاضر به عنوان بزرگترین منطقه کشاورزی ارگانیک (۲۲.۷ میلیون هکتار)، شناخته شده و پس از این کشور، آرژانتین (۳.۱ میلیون هکتار) و ایالات متحده (۲ میلیون هکتار) در جایگاه های بعدی قرار دارند.

 کارشناسان معتقدند در سال ۲۰۱۷ رقم اراضی کشت محصولات ارگانیک نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. که به زودی آمار آن منتشر خواهد شد. 

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *