اهم اخبار

۸۵ درصد میگوی تولیدی ایران صادر می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: سالانه ۴۷ هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور تولید و ۸۵ درصد آن به کشورهای منطقه و اروپایی صادر می‌شود.

 

 

حسینعلی عبدالهی روز سه شنبه در جریان بازدید از مراکز پرورش ماهی شهرستان سبزوار افزود: پارسال ۳۲ هزار تن صادرات میگو ۱۸۰ میلیون دلار ارز آوری برای ایران داشت.
وی ادامه داد: در همین مدت ارزآوری از محل صدور انواع محصولات شیلات ایران ۵۰۰ میلیون دلار بود لذا در این حوزه سهم صادرات میگو قابل توجه است.

معاون سازمان شیلات گفت: پارسال ۴۸۹ هزار تن ماهی شامل ماهیان سردآبی، گرمابی میگو و خاویار در سطح کشور تولید شد که ۱۷۰ هزار تن آن ماهی سردآبی، ۴۷ هزار تن میگو و بقیه ماهیان گرمابی بود.
وی همچنین شمار مزارع فعال پرورش خاویار را در ایران ۱۲۰ واحد اعلام و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر سه هزار تن گوشت ماهی خاویار و شش تن خاویار در این مراکز تولید شده است.
عبدالهی تامین بچه ماهیان را از چالشهای تولید خاویار ذکر و بیان کرد: پارسال از طریق مراکز دولتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بچه ماهی خاویار در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت. از ابتدای امسال نیز با حمایت یک مجموعه تکثیر بخش خصوصی ۲۰۰ هزار بچه ماهی خاویار تولید و در اختیار مزارع پرورش ماهیان خاوریاری قرار داده شد.
وی افزود: برنامه ریزی سازمان شیلات بر مبنای برنامه ششم توسعه افزایش بهره وری، بازده و دستیابی به تولید سالانه به ۸۱۰ هزار تن ماهی است که ۲۰۰ هزار تن از این ظرفیت شامل پرورش ماهی در قفس است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین گفت: خراسان رضوی با وجود محدودیت منابع آبی به لحاظ “شمار مراکز پرورش، تنوع ماهی و ماهیان زینتی” توسعه یافته است. بر این اساس و با توجه به جمعیت بالای استان و جذب گردشگران می بایست بازاریابی و افزایش مصرف آبریان در خراسان رضوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتزی غرب مشهد قرار دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *